Nu på söndag möts vi till jubileumsfest! Förberedelser pågår för fullt på olika håll, och jag ser fram emot att ses för gemenskap och firande på söndag!

Festen kommer som sagt till sin utformning ha många likheter med den traditionsenliga julfesten, men med några extra festliga inslag. Vi börjar med en kortare gudstjänst i kyrksalen för alla åldrar, innan vi samlas i församlingsvåningen för gemensam grötlunch och festligheter. Under festen kommer det finnas tillfälle att ge en hälsning till församlingen, dela ett minne eller en kort anekdot. Till kaffet blir det tårta!

Mathjälpens julkasse
Den 12 december anordnar Mathjälpen en julutdelning med en extra stor matkasse till behövande i Linköping. För att detta ska vara möjligt behövs din hjälp, och du kan bidra på det sätt som fungerar för dig!
1. Du kan stötta ekonomiskt genom att swisha ditt bidrag till Citykyrkan och märka betalningen med "Mathjälpen". Tanken är att kunna dela ut matkassar för 500kr.
2. Du kan skänka leksaker som kan få förgylla julen för de barn som kommer. Lämna leksakerna i kyrkan senast 10 december.
3. Du kan även engagera dig som volontär vid utdelningen på eftermiddagen kl.16:15-18:30, eller vid utdelningen på kvällen kl.18:15-20:30. Störst behov av volontärer är under den senare utdelningen.

Varför inte peppa andra i ditt kontaktnät att haka på för att göra en insats för familjer i Linköping? Missa inte möjligheten att vara med att sprida Guds kärlek på ett konkret sätt i vår stad denna advent!

Missionshälsningar
Här kommer nyhetsbrev från Palms, våra missionärer i Eswatini:

Dessutom har vi fått hälsningar från missionscentret i Thailand, där våra missionärer Åbergs arbetar: