Här kommer veckans infomail:

Nu på söndag möts vi till gudstjänst kl.10:30 och fortsätter med vårt predikotema "Helt liv". Veckorna fram till påsk kommer vi med inspiration av Daniel Röjås bok med samma namn tala om goda vanor som gör livet mer helt. På söndag kommer Mattias Eveborn predika om gudstjänsten. Söndagsäventyret har samling för barnen, vi kommer fira nattvard tillsammans, och avslutar sedan med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

EFK BER - veckans böneämne
Under fastan pågår en bönesatsning inom hela Evangeliska Frikyrkan. Varje vecka lyfts ett nytt ämne som vi står tillsammans i bön för. I veckan ber vi särskilt för psykisk ohälsa.
  • Vi ber för barn och unga som kämpar med psykisk ohälsa, att Gud ska gripa in och läka, upprätta och befria ifrån ångest förtvivlan och mörker.
  • Vi ber om kraft, vishet och massa kärlek så att vi som Guds folk kan möta den som kämpar med värme i blicken och en utsträckt hand.

Hoppfull Gemenskap
Den 13 mars drar vi igång mötesplatsen Hoppfull Gemenskap. Det är en varsam mötesplats för dig som är ledig på dagtid. Vi möts för en lugn stund med andakt, fika och gemenskap.

Tid: kl. 13:30 – 15:00
Datum: 13 mars, 27 mars, 10 april, 24 april, 8 maj, 22 maj

Ekumenisk festkväll 16 mars kl. 18:30
Välkomna på en ekumenisk festkväll tillsammans med Michael Jeff Johnsson Trio och Daniel Röjås: En konsert om förundran, vilan & lovsången. (Tidigare var även Erik Tilling tilltänkt att medverka, men har pga sjukskrivning behövt ställa in sin del)