Här kommer veckans infomail:

Nu på söndag möts vi till gudstjänst kl.10:30 och fortsätter med vårt predikotema "Helt liv". Veckorna fram till påsk kommer vi med inspiration av Daniel Röjås bok med samma namn tala om goda vanor som gör livet mer helt. Detta är ett initiativ vi gör tillsammans med ett tiotal andra församlingar i Östergötland, och på söndag kommer vi göra ett predikantutbyte. Pelle Bark, pastor i Elimförsamlingen Askeby/Örtomta, kommer till Citykyrkan, och jag åker dit. Pelle kommer predika om "Ett välsignat liv". Dessutom har Söndagsäventyret samling för barnen, vi kommer be och lovsjunga tillsammans, och vi avslutar med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

EFK BER - veckans böneämne
Under fastan pågår en bönesatsning inom hela Evangeliska Frikyrkan. Varje vecka lyfts ett nytt ämne som vi står tillsammans i bön för. I veckan ber vi särskilt för gängvåldet:
  • Vi ber att Gud sänder människor till orten som kan möta de unga som känner utanförskap och hopplöshet, och som riskerar att hamna i gängkriminalitet.
  • Vi ber att Gud ska förvandla de som är fast i gängkriminalitet och låter dem få möta Jesus.
  • Vi ber för de församlingar som finns i orten idag, samt att nya församlingar får planteras.
Hoppfull Gemenskap
Den 13 mars drar vi igång mötesplatsen Hoppfull Gemenskap. Det är en varsam mötesplats för dig som är ledig på dagtid. Vi möts för en lugn stund med andakt, fika och gemenskap.

Tid: kl. 13:30 – 15:00
Datum: 13 mars, 27 mars, 10 april, 24 april, 8 maj, 22 maj

Ekumenisk festkväll 16 mars kl. 18:30
Välkomna på en ekumenisk festkväll tillsammans med Michael Jeff Johnsson Trio och Daniel Röjås: En konsert om förundran, vilan & lovsången.

PLATS: Equmeniakyrkan, Linköping med servering
BILJETT: 100kr swishas i dörren
Eventuellt överskott går till Hjärta till Hjärtas biståndsarbete

Tacolov 22 mars
Fredagkväll den 22 mars kl.17:30 bjuder vi in till Tacolov, en gemenskapskväll för alla åldrar med tacos och lovsång. Vi inleder kvällen med att tillsammans göra iordning tacosen innan vi äter och umgås kring borden. Vi avslutar sedan kvällen med en lovsångsgudstjänst.

För att kunna planera matinköp någorlunda vettigt, ber vi er skicka en intresseanmälan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., samt eventuell specialkost. Anmäl er senast 17 mars, men gärna tidigare! ;)

OBS! Tacolov blir den veckans gudstjänst, vilket innebär att det inte är någon gudstjänst söndag den 24 mars.
PS! Detta är ett perfekt tillfälle att bjuda med någon som gillar tacos och är nyfiken på Jesus! Vem bjuder du med?

Ekonomi
Under 2024 kommer vi varje månad informera om hur insamlingen till församlingen ser ut. Så här såg insamlingen ut i februari:
  • Till församlingen samlades det in 75.840kr, vilket är 15.840kr mer än budget. Ackumulerad t.o.m. februari innebär detta 129.465kr, vilket är 9465kr mer än budget.
  • Till missionen samlades det in 6.750kr vilket är 334kr under budget. Ackumulerad t.o.m. februari innebär detta 21.730kr, vilket är ca 7.500kr mer än budget.
  • Till Mathjälpen har det samtidigt t.o.m. sista februari samlats in 21.400kr, vilket också är oerhört bra.