Här kommer veckans infomail:

Ekumenisk festkväll 16 mars kl. 18:30
Välkomna på en ekumenisk festkväll tillsammans med Michael Jeff Johnsson Trio och Daniel Röjås: En konsert om förundran, vilan & lovsången.

PLATS: Equmeniakyrkan, Linköping med servering
BILJETT: 100kr swishas i dörren
Eventuellt överskott går till Hjärta till Hjärtas biståndsarbete

Nu på söndag möts vi till gudstjänst kl.10:30 och fortsätter med vårt predikotema "Helt liv". Jag kommer predika utifrån rubriken "Vad handlar alla lovsånger om egentligen?". Söndagsäventyret har samling för barnen, vi kommer fira nattvard tillsammans och avslutar sedan med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Församlingsmöte 17 mars
Nu på söndag är det även församlingsmöte i samband med gudstjänsten.

EFK BER - veckans böneämne
Under fastan pågår en bönesatsning inom hela Evangeliska Frikyrkan. Varje vecka lyfts ett nytt ämne som vi står tillsammans i bön för. I veckan ber vi särskilt för ensamheten.
  • Vi ber för de som lever i ofrivillig isolering, om nåden att få kontakt med människor.
  • Vi ber för den här världen och vårt samhälle som mörknar och polariseras, att vi där ska få mod och kraft att bryta oss ur vårt eget och nå fram till varandra.
  • Vi vilar i löftet om en Gud som aldrig överger oss.
Tacolov 22 mars
Fredagkväll den 22 mars kl.17:30 bjuder vi in till Tacolov, en gemenskapskväll för alla åldrar med tacos och lovsång. Vi inleder kvällen med att tillsammans göra iordning tacosen innan vi äter och umgås kring borden. Vi avslutar sedan kvällen med en lovsångsgudstjänst.

För att kunna planera matinköp någorlunda vettigt, ber vi er skicka en intresseanmälan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., samt eventuell specialkost. Anmäl er senast 17 mars, men gärna tidigare! ;)

OBS! Tacolov blir den veckans gudstjänst, vilket innebär att det inte är någon gudstjänst söndag den 24 mars.

PS! Detta är ett perfekt tillfälle att bjuda med någon som gillar tacos och är nyfiken på Jesus! Vem bjuder du med?