Här kommer veckans infomail:

Tacolov
Imorgon fredag kl.17:30 är det dags för Tacolov, en gemenskapskväll för alla åldrar med tacos och lovsång. Vi inleder kvällen med att tillsammans göra iordning tacosen innan vi äter och umgås kring borden. Vi avslutar sedan kvällen med en lovsångsgudstjänst.

OBS! Tacolov blir veckans gudstjänst, vilket innebär att det inte är någon gudstjänst nu på söndag den 24 mars.

Stilla veckan
Välkommen att fira gudstjänst under Stilla veckan, den tid då vi särskilt stannar upp inför de händelser som ligger till grund för den kristna tron. Under veckan får vi följa Jesus då Han tvättar lärjungarnas fötter, instiftar nattvarden, ber i Getsemanes trädgård, ger sitt liv på korset, samt besegrar döden och lämnar graven tom.

Vi kommer fira högtiden tillsammans med Frälsningsarmén, och här nedan ser du de gemensamma samlingarna:
  • Skärtorsdag kl.18:30 - Getsemanestund med nattvard i Citykyrkan, S:t Larsgatan 19 (Denna samling är särskilt anpassad så att även de lite äldre barnen kan vara med)
  • Långfredag kl.11:00 - Gemensam gudstjänst i Frälsningsarmén, Ågatan 23
  • Påskdagen kl.11:00 - Gemensam gudstjänst i Frälsningsarmén, Ågatan 23
Städ Östgötagården
Vi i Citykyrkan har blivit tilldelade ansvar för storstädning i "Blåklinten" på Östgötagården i år. Tid för städning har bokats till tisdag den 26 mars kl.09:00. Det behövs några fler som kan ställa upp och städa så att det går snabbt och smidigt. Har du möjlighet att hjälpa till? Kontakta Ing-Marie Claesson (070-4415835), så kan transporten till Rimforsa samordnas.

Bifogar även EFKÖ:s verksamhetsberättelse för år 2023 för den som är intresserad av att ta del av detta dokument: Verksamhetsberättelse_EFKÖ_2023.pdf
Ekonomirapporten kan fås via mail vid önskemål. (för stor fil att bifoga)

Hoppfull Gemenskap 27 mars
En varsam mötesplats för dig som är ledig på dagtid. Vi möts för en lugn stund med andakt, fika och gemenskap.
Tid: kl. 13:30 – 15:00

Nyhetsbrev från Eswatini
Via följande länk hittar ni det senaste nyhetsbrevet från Andreas och Sandra Palm: