"Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. Ty Gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom."
Joh 3:16-17

Vi är nu mitt i Stilla veckan, den tid då vi särskilt stannar upp inför de händelser som utspelar sig under Jesu sista dagar på jorden. Detta är berättelser som är grundläggande för tron på Jesus Kristus, och som jag tror vi behöver återvända till regelbundet. Varför inte göra utrymme, och utifrån dina förutsättningar denna vecka, ta extra tid att stanna upp inför det Gud har gjort för dig i påskens händelser? Några tips från mig:

1. Fira gudstjänst
Vi kommer fira högtiden tillsammans med Frälsningsarmén, och här nedan ser du de gemensamma samlingarna:
  • Skärtorsdag kl.18:30 - Getsemanestund med nattvard i Citykyrkan, S:t Larsgatan 19 (Denna samling är särskilt anpassad så att även de lite äldre barnen kan vara med)
  • Långfredag kl.11:00 - Gemensam gudstjänst i Frälsningsarmén, Ågatan 23
  • Korsvandring kl.13:00 - Start vid domkyrkan. Vandring i centrum med stopp för bibelläsning och bön. Avslutas på Stora torget ca kl. 14:00.
  • Påskdagen kl.11:00 - Gemensam gudstjänst i Frälsningsarmén, Ågatan 23
2. Läs någon av evangeliernas redogörelse
  • Matteus 26-28
  • Markus 14-16