Kristus är uppstånden! Ja, Han är sannerligen uppstånden!

I söndags predikade jag om att Jesu uppståndelse är som vårblommorna. Även om snön kommer tillbaka i april, så vet vi som har sett vårblommorna att vintern nu går mot sitt slut och sommaren oundvikligen är på väg. På liknande sätt vittnar Jesu uppståndelse om att den nya skapelsen är i antågande och att vi redan nu kan få smaka den hoppfulla framtid som väntar oss. Och även om vi fortfarande också kan känna av världens brustenhet och ondska, (även om det fortfarande kommer snö i april), så kan vi vila i vissheten om att Jesus har öppnat en väg till en säker framtid full av frid, fred och helhet.

PS. Just nu pågår påsklovsläger på Östgötagården, där även några från oss i Citykyrkan deltar. Låt oss be om goda dagar och att barnen ska få möta och lära känna Jesus ännu bättre!

Nu på söndag möts vi till gudstjänst kl.10:30 och inleder ett nytt predikotema. Under veckorna fram till pingst kommer vi att göra några nedslag och fördjupa oss i Jesaja bok. På söndag får vi besök av Eleonore Gustafsson som kommer predika om helighet utifrån Jesaja kapitel 6. Söndagsäventyret har samling för barnen, vi kommer fira nattvard tillsammans och avslutar sedan med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Bibelläsningsplan
För den som vill fördjupa sig ytterligare i Jesaja, kan denna enkla bibelläsningsplan vara en passande följeslagare: Bibelläsningsplan_Jesaja.pdf

Kväll av hopp - fredagskväll 12 april
Nästa fredag kl.18:30 inbjuder vi till en stilla förbönskväll med öppen kyrka. Vi lever i en tid som på olika sätt präglas av stor oro och känslor av hopplöshet. Vi märker av det i vår värld, i vårt samhälle och i våra egna liv. I denna tid behöver vi lyfta fram det hopp vi har i Gud, och bjuda in andra att få smaka detta hopp som är hållbart och som kan bära oss genom livets alla omständigheter. Denna kväll vill vi på olika sätt betona och vila i hoppet.

Under kvällen finns möjlighet att få samtal/förbön, uttrycka sin oro och be för situationer och platser i vår värld, vända sig till Gud med hjälp av olika bönestationer, eller bara vila en stund till stilla musik.

Varför inte bjuda med en granne, klasskamrat eller vän? Eller gå ut på stan och bjud med någon du möter?

Arbetsdag Östgötagården
Den 20 april anordnas en fixardag för att göra gården fin inför kommande säsong. Det finns uppgifter som passar alla. Dagen börjar vid kl.09.00 och för att man ska kunna planera arbetsuppgifter och mat så är det bra om ni anmäler er senast den 15 april: 076-7802030, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Välkomna att göra skillnad på Östgötagården!

Ekonomi
Under 2024 kommer vi varje månad informera om hur insamlingen till församlingen ser ut. Under mars månad samlade vi in 58 000 kr, vilket är 2000 kr under budget. Insamlingen till missionen låg på 2000 kr, vilket är 5000 kr under budget. Ackumulerat ligger vi ungefär 7000kr plus gentemot satt budget.

Ledighet Lotta
Vill meddela att jag kommer vara ledig och okontaktbar fredag 5-8 april, för lite extra vila och behövlig återhämtning.