Skickar inledningsvis med en välsignelse från Romarbrevet som kom upp i min bibelläsning idag:
"Må hoppets Gud fylla er tro med all glädje och frid och ge er ett allt rikare hopp genom den heliga Andens kraft." Rom 15:13

Kväll av hopp
Imorgon fredag kl.18:30 inbjuder vi in till en stilla förbönskväll med öppen kyrka. Vi lever i en tid som på olika sätt präglas av stor oro och känslor av hopplöshet. Vi märker av det i vår värld, i vårt samhälle och i våra egna liv. I denna tid behöver vi lyfta fram det hopp vi har i Gud, och bjuda in andra att få smaka detta hopp som är hållbart och som kan bära oss genom livets alla omständigheter. Denna kväll vill vi på olika sätt betona och vila i hoppet.

Under kvällen finns möjlighet att få samtal/förbön, uttrycka sin oro och be för situationer och platser i vår värld, vända sig till Gud med hjälp av olika bönestationer, eller bara vila en stund till stilla musik. Samlingen utformas så att man kan droppa in och droppa ut.

Varför inte bjuda med en granne, klasskamrat eller vän? Eller gå ut på stan och bjud med någon du möter?

Nu på söndag möts vi till gudstjänst kl.10:30 och fortsätter vårt predikotema där vi under veckorna fram till pingst kommer göra några nedslag i Jesaja bok. På söndag predikar jag om hopp utifrån Jesaja kapitel 9. Söndagsäventyret har samling för barnen, vi kommer be och lovsjunga tillsammans och avslutar sedan med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Storstäd
Nästa vecka är det storstädning i kyrkan. Bifogat finner du städlistan: Storstädning_2024.pdf
Observera att lokalerna även kommer vara lediga under onsdagskvällen, då Akademiska kören meddelat att de kommer vara där.

Nyhetsbrev från Åbergs
Bifogat finner du nyhetsbrev från våra missionärer i Thailand: Nyhetsbrev_37_Mars_2024_Åberg-compressed.pdf

Arbetsdag Östgötagården
Den 20 april anordnas en fixardag för att göra gården fin inför kommande säsong. Det finns uppgifter som passar alla. Dagen börjar vid kl.09.00 och för att man ska kunna planera arbetsuppgifter och mat så är det bra om ni anmäler er senast den 15 april: 076-7802030, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Välkomna att göra skillnad på Östgötagården!