Just nu pågår storstädsveckan i kyrkan. Det är nog ingens favoritvecka eller favoritsyssla, men jag måste erkänna att jag tycker det är rätt så trevligt att spontant få träffa på flera utav er i kyrkan. :) Ber särskilt för er som har trötta och slitna kroppar, att ni ska få ny kraft och bevaras från värk i samband med städuppgifterna.

Här kommer veckans info-mail:

Nu på söndag möts vi till gudstjänst kl.10:30 och fortsätter vårt predikotema där vi under veckorna fram till pingst kommer göra några nedslag i Jesaja bok. På söndag predikar jag om tröst utifrån Jesaja kapitel 40. Söndagsäventyret har samling för barnen, vi kommer fira nattvard tillsammans och avslutar sedan med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Församlingshelg på Liljeholmen avbokad
Vill informera om att vi i veckan fick vetskap om att Liljeholmen inte har möjlighet att ta emot oss som grupp den 8-9 september. Detta pga deras ekonomiska situation med medföljande omorganisering och uppsagda personal. Församlingsledningen kommer försöka att hitta ett alternativ, men jag vill även uppmana er andra att hjälpa till att fundera kring detta.

Har du idéer eller förslag på alternativa platser eller upplägg? Hör gärna av dig till mig!

Svar från ansökan om stadsbidrag
Vill med glädje meddela att vi nu har fått beviljat vår ansökan om stadsbidrag för arbete med att motverka ofrivillig ensamhet! Detta kommer bland annat innebära en nyanställning av Josefin Samuelsson som omsorgspastor. Församlingsledningen får återkomma med praktiska bitar som anställningslängd och grad, som behöver sättas utifrån bidragets storlek. (För den som undrar så fattade församlingen beslut om anställning av Josefin under församlingsmötet i november 2023, förutsatt att vi fick bidraget)

Arbetsträning
För kännedom, under våren kommer Sara Geraldo att arbetsträna i Citykyrkan i arbetsförmedlingens regi. Det innebär att hon kommer utföra vissa avgränsade arbetsuppgifter i kyrkan under dagtid i veckorna.