Här kommer veckans info-mail:

Bibel och bullar
På söndag samlas vi till en gudstjänst med fokus på bibelsamtal. Vi tror att bibeln är levande och verksam och har något att säga oss idag. Tillsammans kommer vi läsa en text ur bibeln och med hjälp av frågor undersöka vad den kan lära oss idag.

Vi samlas kl.10:30 runt borden på församlingsvåningen och inleder med fika och gemenskap innan bibelsamtalet. Som församling vill vi vara en stor familj där alla åldrar får plats och där vi umgås och bygger relationer över generationsgränserna. Den här söndagen kommer barnen därför inte ha en separat samling, utan inkluderas istället i bibelsamtalen. Det kommer även finnas målarpapper tillgängligt för barnen, och blir det för mycket spring i benen finns lekrum i närheten.

Ta gärna med egen bibel!

Information om Josefins anställning
Efter att vår ansökan om statsbidrag för arbete med att förebygga och bryta ofrivillig ensamhet godkändes är det möjligt för oss att nu anställa Josefin Samuelsson som omsorgspastor på 20%. Hon kommer arbeta med Hoppfull gemenskap, hembesök och stödjande samtal. Josefins projektanställning börjar den 2 maj och sträcker sig till den 15 december. Var gärna med och be att hon får en god återingång i arbetet!

Församlingshelg 24-25 aug - NYTT DATUM
Efter avbokningen på Liljeholmens folkhögskola har vi letat ny plats för höstens församlingshelg, och haft nåden att få en avbokad plats på Östgötagården istället!
Mer info om helgen kommer senare, men notera gärna församlingshelg 24-25 augusti på Östgötagården i era kalendrar!

Sommarläger
Den 1-4 augusti planeras det för sommarläger på Östgötagården, för årskurs 2-6. Har du barn som är intresserade av att åka på lägret? Och har du möjlighet att följa med som ledare? Anmäl ditt intresse till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. senast 5 maj!