I veckan har skolorna sportlov, och jag hoppas att ni som berörs av lovet får goda och välsignade dagar!

Här kommer veckans infomail:

Bibel och bullar
På söndag samlas vi till en gudstjänst med fokus på bibelsamtal. Vi tror att bibeln är levande och verksam och har något att säga oss idag. Tillsammans kommer vi läsa en berättelse ur bibeln och med hjälp av frågor undersöka vad den kan lära oss idag.

Vi samlas kl.10:30 runt borden på församlingsvåningen och inleder med fika och gemenskap innan bibelsamtalet. Som församling vill vi vara en stor familj där alla åldrar får plats och där vi umgås och bygger relationer över generationsgränserna. Den här söndagen kommer barnen därför inte ha en separat samling, utan inkluderas istället i bibelsamtalen. Det kommer även finnas målarpapper tillgängligt för barnen, och blir det för mycket spring i benen finns lekrum i närheten.

EFK BER - veckans böneämne
Under fastan pågår en bönesatsning inom hela Evangeliska Frikyrkan. Varje vecka lyfts ett nytt ämne som vi står tillsammans i bön för.
I veckan ber vi särskilt för klimatkrisen.
  • Vi ber att Gud ska öppna våra ögon så att vi ser hur rik och djup Hans kärlek är för skapelsen.
  • Vi ber om vishet och mod för politiker som fattar avgörande beslut, både lokalt och globalt.
  • Vi ber för EFKs insatser över världen som handlar om att skapa resiliens för klimatförändringar.
Hoppfull Gemenskap
Den 13 mars drar vi igång mötesplatsen Hoppfull Gemenskap. Det är en varsam mötesplats för dig som är ledig på dagtid. Vi möts för en lugn stund med andakt, fika och gemenskap.

Tid: kl. 13:30 – 15:00
Datum: 13 mars, 27 mars, 10 april, 24 april, 8 maj, 22 maj

Ekumenisk festkväll 16 mars kl. 18:30
Välkomna på en ekumenisk festkväll tillsammans med Michael Jeff Johnsson Trio och Daniel Röjås: En konsert om förundran, vilan & lovsången. (Tidigare var även Erik Tilling tilltänkt att medverka, men har pga sjukskrivning behövt ställa in sin del)