I veckan har jag varit iväg på EFKs medarbetardagar och träffat pastorer och andra medarbetare inom rörelsen. Temat i år var "Glädjebud som förvandlar", något som kommer kännas igen under nästa år på andra mötesplatser såsom Torpkonferensen. Det har varit många goda möten, undervisning, flera härliga vittnesbörd om vad Gud gör, och kanske en liten otippad glad överraskning för några av oss - Gullbrannagården hade bra sängar att sova i! Man ska inte underskatta glädjen som går att finna i de små detaljerna :)

Förbönsämne
Var gärna med och be för vår nya ansökan till Socialstyrelsen! Innan jul kommer vi göra en ny ansökan om statsbidrag för arbete med att förebygga och bryta ofrivillig ensamhet och isolering. Bidraget har gjort det möjligt för oss att anställa Josefin Samuelsson som omsorgspastor, något vi gärna vill se en fortsättning på nästa år. Så var gärna med och be för ett förnyat bidrag!

På söndag samlas vi åter till gudstjänst kl.10:30. Vi fortsätter höstens tema "Älskade församling", och jag kommer predika utifrån bilden av församlingen som "Kristi Kropp". Vi kommer även fira nattvard tillsammans, Söndagsäventyret har samling för barnen och vi avslutar gudstjänsten med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

CityCross
Nu på söndag har CityCross samling i samband med gudstjänsten.

Församlingsmöte
Den 26 november efter gudstjänsten planeras det för församlingsmöte i samband med kyrkfikat.

Jubileumsfirande 10 dec
Den 13 december fyller Citykyrkan 70 år. Det vill vi fira med en jubileumsfest! Festen kommer till sin utformning ha många likheter med den traditionsenliga julfesten, men med några extra festliga inslag.

Vi börjar med en kortare gudstjänst i kyrksalen för alla åldrar, innan vi samlas i församlingsvåningen för gemensam grötlunch och festligheter. Under festen kommer det finnas tillfälle att ge en hälsning till församlingen, dela ett minne eller en kort anekdot. Till kaffet blir det tårta!

För att kunna planera matinköp vill vi att ni anmäler antal och eventuell specialkost. Maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. senast 3 december.

PS! Anmäla sig tidigt är fortfarande det nya coola! ;)