Nu är jag tillbaka i Linköping efter några goda, men intensiva, dagar i Falun. Där kunde jag dels hälsa på min bror med familj, samt delta i EFKs medarbetarkonferens för pastorer och medarbetare inom samfundet. Det har varit välsignade dagar, och samtidigt är det alltid skönt att få komma hem och sova ut i sin egen säng efteråt.🙂 Här kommer veckans info:

Mathjälpens julkasse
Den 6 december anordnar Mathjälpen en julutdelning med en extra stor matkasse till behövande i Linköping. För att detta ska vara möjligt behövs din hjälp, och du kan bidra på det sätt som fungerar för dig!

Du kan stötta ekonomiskt genom att swisha ditt bidrag till Citykyrkan och märka betalningen med "Mathjälpen". Tanken är att kunna dela ut matkassar för 500kr.
Du kan även engagera dig som volontär vid utdelningen på eftermiddagen kl.16:15-18:30, eller vid utdelningen på kvällen kl.18:15-20:30.
Eller varför inte peppa andra i ditt kontaktnät att haka på för att göra en insats för familjer i Linköping? Bifogat finns en flyer som du kan skriva ut och dela med vänner, lägga på din arbetsplats eller skicka till släkten som förslag på julklapp till någon som redan har allt!

Julkasse.pdf

Missa inte möjligheten att vara med att sprida Guds kärlek på ett konkret sätt i vår stad denna advent!

På söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Jag kommer predika utifrån kyrkoårets tema: "Kristi återkomst". Söndagsäventyret har samling, och vi kommer även fira nattvard tillsammans. Vi avslutar med att fika tillsammans, innan församlingsmötet inleds.

Missionärshälsningar
Hälsning från Ferro och Anna-Maria i Spanien:

Nyhetsbrev från familjen Åberg i Thailand:

Nyhetsbrev_31_Nov_2022_Åberg-komprimerad.pdf