Här kommer ett veckomail med diverse info:

Mathjälpens julkasse
Nu börjar vi närma oss jul(!), i alla fall är det hög tid att planera för julkassen på Mathjälpen! Här behövs DU! Att hjälpa till med utdelningen eller att bidra ekonomiskt och att peppa andra att göra en insats för familjer i Linköping.

Julkassen delas ut den 6 december, i Citykyrkan. En grupp volontärer behöver vara på plats vid 16.15-18.30 och den andra 18.15-20.30. Utdelningen är tänkt att vara i två grupper, därav behöver vi folk både på eftermiddagen och på kvällen.

I år kommer vi inte samla in kläder och leksaker, istället behövs pengar till mat för familjerna. Vi satsar på att kunna ge en matkasse för 500 kr. Bidra med det du kan!!

HUR KAN DU VARA MED?

Kontakta Linda Eveborn om du har frågor och funderingar.

På söndag möts vi kl.10:30 till Missionsgudstjänst. Vi kommer få bekanta oss närmare med Sandra Palm, en av våra nya missionärer utsänd till Eswatini. Söndagsäventyret har samling, och vi kommer även be och lovsjunga tillsammans.

Kyrkfika i hemmen
Efter gudstjänsten nu på söndag är planen att erbjuda enkelt kyrkkaffe hemma i några hem, för att dela gemenskapen närmare på så sätt. Om du/ni vill bjuda hem så sms/ring Ing-Marie Ahlberg 076-8034735 senast fredag.

Uppdatering av rummen på andra våningen
För ungefär två veckor sen fick den flyktingfamilj som vi tog emot i våras och som har bott i delar av våra lokaler en egen lägenhet i Linköping. Vi tackar Gud för att löste sig bra med lägenhet i Linköping där familjen redan börjat etablera sig, och att de inte behövde bryta upp till en annan ort.

Detta innebär även att nästan alla rum på andra våningen nu är tillgängliga och kan användas. Det återstår en del fix med att återställa rummen helt, men redan nu på söndag kan barnen utnyttja lokalerna!

Avslutningsvis vill jag meddela att jag är ledig nu till helgen, och nästa vecka befinner jag mig i Falun på Medarbetarkonferens tillsammans med övriga pastorer och medarbetare i EFK. Så kommer vara mindre tillgänglig den närmaste veckan.