Till helgen är det allhelgona, den helg då vi särskilt minns och tänker på de som har somnat in och inte längre finns kvar bland oss här i jordelivet. Helgen inbjuder oss att stanna upp för att reflektera över livet och evigheten. Vem minns du särskilt denna helg?

Jag skickar med en av kyrkoårets texter som är hämtat från Hebreerbrevet. Efter att brevets författare har räknat upp en imponerande skara av människor som gått före i tron kommer författaren med slutklämmen, nämligen uppmaningen till läsarna att själva hålla ut i tron:

”När vi nu är omgivna av en sådan sky av vittnen, låt oss då, även vi, befria oss från allt som tynger, all synd som ansätter oss, och hålla ut i det lopp vi har framför oss. Låt oss ha blicken fäst vid Jesus, trons upphovsman och fullkomnare. För att vinna den glädje som väntade honom uthärdade han korset utan att bry sig om skammen och sitter nu till höger om Guds tron. Tänk på honom som har uthärdat sådan fiendskap från syndare, så att ni inte tröttnar och förlorar modet.” Heb 12:1-3

På söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30 och har nu kommit fram till avslutningen av vårt predikotema "Odla goda vanor". På söndag kommer vi få lyssna till Sarah Kaguama, pastor i Brokyrkan Rimforsa, som kommer predika utifrån rubriken "Bönen - livsluften i relationen". Vi kommer även be, lovsjunga och fira nattvard tillsammans. Söndagsäventyret har samling och efter gudstjänsten fortsätter vi gemenskapen med kyrkfika!