Nästa vecka går vi in i november månad. Tiden flyger förbi, och i skrivande stund är det bara 57 dagar kvar till julafton. Inte för att jag räknar... Nästa vecka är det även höstlov för skolorna, och jag anar att en del av er kommer vara på resande fot eller ha en lite annorlunda vardag hemmavid.

Ett av mina favorituttryck från Bibeln är "Allt har sin tid" från Predikarens tredje kapitel. För mig uttrycker dessa fyra ord en enorm vila, och en tillit: precis som årets årstider skiftar så gör även de olika säsonger vi går igenom i livet. Allt man önskar, vill och längtar efter rymms sällan i den säsong och vardag man lever i nu, men det kan komma en tid för dessa drömmar längre fram. Allt har sin tid. Även det man kämpar med i sin nuvarande vardag, det som är svårt och tungt och det man helst vill fly bort ifrån - det har också sin tid. Det finns ett slutdatum för det som är svårt, antingen genom att livet här i tiden skiftar säsong igen, eller att Gud oundvikligen sätter punkt för mörkret vid tidens slut. Allt har sin tid. Låt oss komma ihåg att be för varandra i den tid vi är i nu, om hopp, uthållighet och styrka som bär genom livets olika säsonger.

På söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Vi fortsätter med vårt predikotema "Odla goda vanor", och på söndag predikar jag utifrån rubriken "Justera siktet för att inte missa målet". Söndagsäventyret har samling och efter gudstjänsten fortsätter vi gemenskapen med kyrkfika!