Till helgen är det allhelgona, den helg då vi särskilt minns och tänker på de som har somnat in och inte längre finns kvar bland oss här i jordelivet. Helgen inbjuder oss att stanna upp för att reflektera över livet och evigheten, samt påminnas om det hopp vi har i Gud. Vem minns du särskilt denna helg?

Skickar med en av Paulus böner från Efesierbrevet:
"Jag ber att vår herre Jesu Kristi Gud, härlighetens fader, skall ge er en vishetens och uppenbarelsens ande som låter er få kunskap om honom. Må han ge ert inre öga ljus, så att ni kan se vilket hopp han har kallat oss till, vilket rikt och härligt arv han ger oss bland de heliga, hur väldig hans styrka är för oss som tror – samma oerhörda kraft som han med sin makt lät verka i Kristus när han uppväckte honom från de döda och satte honom på sin högra sida i himlen, högt över alla härskare och makter och krafter och herravälden, över alla namn som finns att nämna, såväl i denna tiden som i den kommande. Allt lade han under hans fötter, och honom som är huvud över allting gjorde han till huvud för kyrkan, som är hans kropp, fullheten av honom som helt uppfyller allt."
Efesierbrevet 1:17-23

Allhelgonagudstjänst
Nu på söndag samlas vi återigen till gudstjänst kl.10:30. Jag kommer fortsätta höstens tema "Älskade församling" genom att predika om det kristna hoppet och tala om församlingen som "Bärare av hopp". På söndag kommer vi även ha parentation för Asta Karlsson. Vi firar nattvard tillsammans, Söndagsäventyret har samling för barnen och vi avslutar gudstjänsten med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

PS! Nästa helg planeras det för dop i församlingen.

CityCross
Nu på söndag har CityCross(CC) samling. Framöver planerar CC att även ses varannan onsdagskväll. Var gärna med och fortsätt att be för våra tonåringar, samt för våra ungdomsledare Amandine och Samuel.

Församlingsmöte
Den 26 november efter gudstjänsten planeras det för församlingsmöte i samband med kyrkfikat.