Nu känns det verkligen som att hösten är här fullt ut! Kylan börjar tränga sig in under kläderna, och löven skiftar i nyanser av orange, rött och gult. Årstiden skiftar, och det gäller att passa på att njuta av färgerna nu när hösten är som vackrast!

Jag återkommer ofta till ett av mina favorituttryck från Bibeln när årstiderna växlar - "Allt har sin tid" från Predikarens tredje kapitel. För mig uttrycker dessa fyra ord en enorm vila, och en tillit: precis som årets årstider skiftar så gör även de olika säsonger vi går igenom i livet. Allt man önskar, vill och längtar efter ryms sällan i den säsong och vardag man lever i nu, men det kan komma en tid för dessa drömmar längre fram. Allt har sin tid. Även det man kämpar med i sin nuvarande vardag, det som är svårt och tungt och det man helst vill fly bort ifrån - det har också sin tid. Det finns ett slutdatum för det som är svårt, antingen genom att livet här i tiden skiftar säsong igen, eller att Gud oundvikligen sätter punkt för mörkret vid tidens slut. Allt har sin tid. Låt oss komma ihåg att be för varandra i den tid vi är i nu, om hopp, uthållighet och styrka som bär genom livets olika säsonger och tider.

Tacolov
Imorgon fredag möts vi till Tacolov, en gemenskapskväll för alla åldrar med tacos och lovsång. Vi inleder kvällen kl.17:30 med att tillsammans göra iordning tacosen, innan vi äter och umgås kring borden. Vi avslutar kvällen med en lovsångsgudstjänst.

OBS! Tacolov blir veckans gudstjänst, vilket innebär att det inte är någon gudstjänst söndag den 22 oktober.

Undrar du om våra lokaler är uthyrda?
I den kalender som finns på den interna delen av hemsidan kan man se om våra lokaler är uthyrda, detta kan vara bra att veta om man tänker städa eller göra något annat i kyrkan. För att komma in på den interna delen trycker man på "LOGIN" eller går direkt till https://citykyrkan.nu/index.php/login

Användarnamn är medlem och lösenordet är jagvillvetamera (bara små bokstäver)