Här kommer ett veckomail lastat med en massa härlig info:

Tacolov 20 okt
Fredagkväll den 20 oktober kl.17:30 bjuder vi in till Tacolov, en gemenskapskväll för alla åldrar med tacos och lovsång. Vi inleder kvällen med att tillsammans göra iordning tacosen innan vi äter och umgås kring borden. Vi avslutar sedan kvällen med en lovsångsgudstjänst med Jesus i centrum.

För att kunna planera matinköp någorlunda vettigt, ber vi er skicka en intresseanmälan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., samt eventuell specialkost. Anmäl er senast 16 oktober! (Och kom ihåg: anmäla sig tidigt är det nya coola!😉)

OBS! Tacolov blir den veckans gudstjänst, vilket innebär att det inte är någon gudstjänst söndag den 22 oktober.

PS! Detta är ett perfekt tillfälle att bjuda med någon som gillar tacos och är nyfiken på Jesus! Vem bjuder du med?

Nu på söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Vi fortsätter höstens tema "Älskade församling", och kommer få lyssna till Fredrik Lindé predika om församlingen som "Ett andligt husbygge". Fredrik är bland annat tjänstledig pastor i Brokyrkan i Rimforsa, han ligger bakom dokumentärfilmen "Frikyrkans historia" och har nyss släppt sin första bok "Ta av dig ditt kors och följ mig". På söndag har även Söndagsäventyret samling, och vi kommer be och lovsjunga tillsammans. Vi avslutar sedan med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

CityCross
Nu på söndag har även CityCross samling!

Föräldrafrukost med föreläsning av Micke Gunnardo
Den 14 oktober bjuder Ryttagårdskyrkan in till en öppen föräldrafrukost med gästen Micke Gunnardo som kommer föreläsa om konsten att hitta den goda balansen mellan ramar och kramar.

Det är ibland svårt att veta hur man ska tackla den stora utmaningen att vara förälder, det kan ju vara både härligt och besvärligt! Vill du att din tid och ork ska räcka lite längre? Vill du att ditt barn ska bli mer harmoniskt? I föreläsningen får ni tips och exempel som hjälper er till ett gott föräldraskap med det goda samvetet i behåll. Så passa på att bli stärkt i din föräldraroll!

Micke är parterapeut och uppskattad föreläsare i ämnet föräldraskap och gränssättning. Han har drygt 25 års erfarenhet av att på olika sätt arbeta med relationer i par och familjer inom både behandlingshem, socialtjänst, Familjecentrum, som skolkurator och i egen verksamhet. Micke är fembarnspappa och kommer att dela allvarliga och roliga exempel från verkliga livet.

Anmäl dig senast 9 oktober här.
Plats: Ryttargårdskyrkan
Tid: 9:00-12:00
Kostnad: 100 kr (swishas på plats)

Föräldrafrukost med Maria Furusand
Den 21 oktober bjuder Johanneskyrkan in till en öppen föräldrafrukost med författaren Maria Furusand. Det blir en föreläsning om föräldraskap, ärlighet och tro. Maria kommer att tala utifrån sin bok och beröra frågeställningen i titeln, finns det verkligen en guide till den perfekta familjen?

Datum: 21 oktober 2023
Tid: Klockan 09.00 - 11.00
Plats: Johanneskyrkan, Linköping
Kostnad: 150 kr/person
Anmäl dig senast 14 okt här.

Nyhetsbrev från Spanien
Bifogat finner du nyhetsbrev från våra missionärer Ferro och Anna-Maria Mehmedovic i Spanien.

TIPS! Kyrkoavgift - ett smidigt sätt att ge
Kyrkoavgiften handlar om 1% av din beskattningsbara inkomst. Många betalar redan en kyrkoavgift utan att egentligen veta så mycket om den - men du kan välja att ge den till den gemensamma missionen via EFK och din lokala församling. Genom kyrkoavgiften kan du alltså enkelt ge 1% av din inkomst till församlingen och det gemensamma arbetet i EFK. Läs mer här: https://efk.se/om-oss/hur-kan-jag-ge/kyrkoavgift.html

OBS! Anslutning och ändringar i kyrkoavgiften måste anmälan innan 1 november!