Här kommer veckans infomail:

Nu på söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Vi fortsätter höstens tema "Älskade församling", och jag kommer predika utifrån rubriken "Gemenskap för världens skull". Söndagsäventyret har samling och vi kommer be, lovsjunga och fira nattvard tillsammans. Vi avslutar sedan med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Föräldrafrukost med föreläsning av Micke Gunnardo
Den 14 oktober bjuder Ryttagårdskyrkan in till en öppen föräldrafrukost med gästen Micke Gunnardo, som kommer föreläsa om konsten att hitta den goda balansen mellan ramar och kramar.

Det är ibland svårt att veta hur man ska tackla den stora utmaningen att vara förälder, det kan ju vara både härligt och besvärligt! Vill du att din tid och ork ska räcka lite längre? Vill du att ditt barn ska bli mer harmoniskt? I föreläsningen får ni tips och exempel som hjälper er till ett gott föräldraskap med det goda samvetet i behåll. Så passa på att bli stärkt i din föräldraroll!

Micke är parterapeut och uppskattad föreläsare i ämnet föräldraskap och gränssättning. Han har drygt 25 års erfarenhet av att på olika sätt arbeta med relationer i par och familjer inom både behandlingshem, socialtjänst, Familjecentrum, som skolkurator och i egen verksamhet. Micke är fembarnspappa och kommer att dela allvarliga och roliga exempel från verkliga livet.

Anmäl dig senast 9 oktober här.

Plats: Ryttargårdskyrkan
Tid: 9:00-12:00
Kostnad: 100 kr (swishas på plats)

TIPS! Kyrkoavgift - ett smidigt sätt att ge
Kyrkoavgiften handlar om 1% av din beskattningsbara inkomst. Många betalar redan en kyrkoavgift utan att egentligen veta så mycket om den - men du kan välja att ge den till den gemensamma missionen via EFK och din lokala församling. Genom kyrkoavgiften kan du alltså enkelt ge 1% av din inkomst till församlingen och det gemensamma arbetet i EFK.

OBS! Anslutning och ändringar i kyrkoavgiften måste anmälan innan 1 november!