Förra helgen hade vi vår församlingshelg på Östgötagården. Jag tycker själv att det blev en väldigt god helg där vi fick utrymme att umgås och lära känna varandra bättre, samt även samtala om viktiga saker, be och möta Gud på olika sätt.

Hösten börjar nu synas i träden och märkas i temperaturen. Jag anar att många utav oss kanske har tagit oss igenom den mer krävande biten av uppstartssträckan man kan känna av i början av en termin när man drar igång vardagen efter ledighet. Kanske har vissa rutiner och planeringar satt sig, och ett lite mer lunkande vardagstempo infunnit sig.

In i vår vardag, hur den än ser ut, vill jag skicka med Jesu uppmaning:
“Bli kvar i mig, så blir jag kvar i er. Liksom grenen inte kan bära frukt av sig själv om den inte sitter kvar på vinstocken, kan inte heller ni göra det om ni inte är kvar i mig. Jag är vinstocken, ni är grenarna. Om någon är kvar i mig och jag i honom bär han rik frukt: utan mig kan ni ingenting göra.” (Joh 15:4-5)

Under hösten kommer vi i Citykyrkan ha ett predikotema om att odla goda vanor. Vanor som man skulle kunna säga hjälper oss med Jesu uppmaning att bli kvar i honom och hämta näring i hans kärlek. Jag ser fram emot detta och vill bjuda med er alla att hänga med i höstens samtal om goda vanor där vi tillsammans får fundera över vad som ger näring och stadga till våra liv.

På söndag möts vi till gudstjänst kl.10.30, åter på plats i Citykyrkan. Vi kommer inleda vårt predikotema, och jag predikar denna söndag utifrån rubriken "Konsten att plantera en god vana". Söndagsäventyret har samling, och vi kommer även fira nattvard tillsammans. Efter gudstjänsten fortsätter vi gemenskapen med kyrkfika.

Programblad
Jag bifogar även höstens programblad: Programblad_HT2022.pdf

PS. Nästa vecka befinner jag mig på tyst retreat och kommer då inte vara nåbar. Telefon och mail kollas av på fredag eftermiddag.