Tack för en fantastisk församlingshelg! Strålande sol, god familjegemenskap och gudsnärvaro - så skulle jag sammanfatta helgen. Även om jag är lite trött efter helgen bär jag med mig en väldigt god eftersmak, och ser fram emot den kommande hösten. Och ni som inte kunde delta - ni fanns med i våra tankar och böner!

I år var vi som sagt på Liljeholmens folkhögskola för första gången. Förutom betydligt bättre sängar och färdiglagad mat, så innebär det även att församlingen fortfarande betalar för sena avbokningar. Behövde ni ställa in p.g.a. sjukdom? Fundera över om ni ändå kan betala er avgift för att hjälpa till att täcka kostnaderna.

Avgifter för församlingshelgen:
  • Lördag (pris 350 kr/vuxen, 175 kr/barn fr.5 år)
  • Söndag (pris 100 kr/vuxen, 50 kr/barn fr.5 år)
  • Övernattning (pris 200 kr/vuxen, 100 kr/barn fr.5 år)
  • Maxpris 1500kr/familj för hela helgen
Nu på söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30 på plats i Citykyrkan. Vi fortsätter höstens tema som inleddes under församlingshelgen: "Älskade församling". Jag kommer predika utifrån rubriken "Vad säger Jesus om församlingen?". Söndagsäventyret har samling, och vi kommer be och lovsjunga tillsammans. Vi avslutar sedan med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

CityCross
På söndag har även CityCross samling. Efter gudstjänsten blir det gemensam lunch innan den egna samlingen drar igång.

Programblad
Bifogat finner ni hösten programblad: Programblad_4-2023.pdf

Två datum jag särskilt vill lyfta är:
  • Tacolov 20 okt kl. 17:30. En gemenskapskväll för alla åldrar med tacos och lovsång.
  • Jubileumsfirande 10 december kl. 10:30. Citykyrkan firar 70 år
Hoppfull gemenskap
På onsdag 13 september drar Hoppfull gemenskap igång! Hoppfull gemenskap är varsam mötesplats för dig som är ledig på dagtid. Vi möts för en lugn stund med andakt, fika och gemenskap. För den som önskar finns det material till kreativt skapande. Vi börjar med en enkel andakt kl.13:30 i kyrksalen. Det går också bra att ansluta senare till fikagemenskapen i vårt café en trappa upp.

Jesus Revolution - biofilm
Den 14 september har filmen "Jesus Revolution" premiär på Filmstadens biografer. Det är en fantastisk möjlighet att ta med oss folk på bio för att se en film som håller hög kvalitet, är rolig, stark och berörande.

Filmen kommer än så länge att bara visas i slutet av nästa vecka, men om det är tryck på biljetterna kommer Filmstaden troligtvis visa filmen hela hösten.