I veckan har jag slagits av hur små ändringar kan göra så stor skillnad. Att avinstallera eller flytta en app (så att den inte syns varje gång man öppnar telefonen), gör t.ex. att man inte fastnar där en hel kväll. Eller att ta den där promenaden i skogens lugn, som så ofta rensar själen och gör livet lättare. Eller bara att lägga en fysisk bibel synlig på nattduksbordet, som påminner en om att ta emot varje dag som en gåva från Gud och varje afton tacka Honom för livet man fick den dagen. Ibland är det inte stora ändringar som behövs för att ge mer växtutrymme för det liv vi djupast längtar efter.

Finns det något litet du kan göra denna vecka för att bereda rum och välkomna Jesus ännu mer i ditt liv?

Jesus säger i Uppenbarelseboken 3:20:
"Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig."

Delgivningsgudstjänst
Nu på söndag möts vi till delgivningsgudstjänst kl.10:30. Varför delgivningsgudstjänst? Vi tror att Gud talar och verkar bland oss, och att vi alla kan bidra med att uppmuntra varandra på trons resa genom att dela med oss av det Gud gör i våra liv. Under delgivningsgudstjänster ger vi extra utrymme för att träna oss i att dela med oss av våra erfarenheter. Har Gud talat till dig under sommaren? Har du fått med dig någon insikt från t.ex. läger eller konferenser? Har du någon erfarenhet där Gud har mött dig? Låt oss tillsammans dela med oss av det vi fått ta emot! Vem vet, kanske kan det bli en viktig uppmuntran för någon annan?

Under gudstjänsten kommer vi även be för Josefin Samuelsson som börjar sin nya tjänst som omsorgspastor i församlingen. Dessutom har Söndagsäventyret uppstart för terminen! Vi avslutar med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Mathjälpen
Mathjälpen kör igång den 5 september för terminen. Har du möjlighet att hjälpa till som volontär? Det handlar om tisdagar, 16.30-18.30. (Är du t.ex. med en gång i månaden i höst så blir det motsvarande en arbetsdag, dvs 8h.) Har du istället möjlighet att hämta mat i butik någon annan dag i veckan, eller kanske vet någon mer butik som vill skänka varor? Hör av dig till Linda Eveborn.