Häng med på Församlingshelgen!
Nästa helg, den 10-11 september är det dags för årets församlingshelg på Östgötagården. Det kommer bli tid för mycket gemenskap, för samtal och bön, för lek och fest!

Lördag:
10:00 Drop in-fika och incheckning
11:00 Välkommen och gemensam aktivitet för alla åldrar
12:30 Lunch
13:30 Seminarium med valbara samtalsgrupper. Tema: "Odla goda vanor"
15:00 Fika
15:30 Församlingsmöte
16:00 Fri aktivitet (t.ex. fotboll, brädspel, kubb)
18:00 Grillning
19:00 Lägerbål
21:30 Kvällsandakt
22:00 Kvällshäng och brädspel för tonåringar och andra intresserade

Söndag:
08:00 Frukost
Städ
10:30 Gudstjänst
12:00 Korv med bröd

Nu är det dags att anmäla sig! Detta gör du genom att klicka på följande länk och svara på informationen som efterfrågas:
Anmälan församlingshelg 2022

Anmäl dig senast nu på söndag 4 september! (För att underlätta inköp och planering)

På söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10.30. Den här söndagen får vi besök av Anders Sundström från Open Doors som kommer predika utifrån rubriken: ”Förlåtelse och försoning – om förlåtelsens utmaning men också styrka bland de förföljda kristna i världen och bland oss". Vi kommer även ha nattvard, och nu på söndag kommer Söndagsäventyret att delta i nattvardsfirandet med resten av församlingen. Så här skriver Söndagsäventyrsledarna:

"Först samlas vi som vanligt i våra grupper (Kompisar & Polare, och Amigos) där vi pratar om nattvarden utifrån barnens ålder och förutsättningar. När det är dags för nattvarden i gudstjänsten kommer vi tillbaka ner till kyrksalen och barnen går till sina familjer. Citykyrkans nattvardsbord är öppet för barnen, men varje familj får själva bestämma om barnen ska delta. Vill någon (barn eller vuxen) delta utan att ta emot bröd och vin kan man visa det genom att lägga ena handen på motsatt axel när man går fram, så ber nattvardstjänaren en kort bön om välsignelse istället."

Inför gudstjänsten samlas vi i bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling. Efter gudstjänsten blir det kyrkfika.

Varmt välkomna!

OBS! Nu på söndag kommer gudstjänsten inte sändas via zoom.

Mathjälpen
På tisdag kl.17:30 drar Mathjälpen igång igen med utdelning av matkassar till behövande i vår stad. Vill du vara med och sprida kärlek till utsatta i Linköping? Det kan du göra genom att be, ge eller engagera dig som volontär.

Det största behovet i Mathjälpens arbete är volontärer som kan vara där regelbundet. Detta innebär inte nödvändigtvis varje tisdag, men kanske 1 ggr i månaden. Detta underlättar för ansvariga som annars behöver lära upp nya varje gång. Fundera om du skulle ha möjlighet att ställa upp som volontär. Hör av dig till Linda Eveborn för att veta mer. På hemsidan kan du också läsa mer och anmäla dig som volontär. https://www.mathjalpenlinkoping.se/privat/

Du kan även bidra genom att lämna torrvaror i Citykyrkan, eller ge pengar till inköp av varor. Swisha ditt bidrag till 123-0413062, alternativt överför till konto 9960 3407923626. Märk betalningen med "Mathjälpen".