Jag inleder veckans mail med att skicka med en bibelvers som har uppmuntrat och utmanat mig i dessa uppstartstider till att be och fortsätta be:

"Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Finns det någon bland er som ger sin son en sten när han ber om bröd eller ger honom en orm när han ber om en fisk? Om nu redan ni, som är onda, förstår att ge era barn goda gåvor, skall då inte er fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom?"
Matteusevangeliet 7:7-11

Församlingshelg på Östgötagården
Den 10-11 september är det dags för årets församlingshelg på Östgötagården. Det kommer bli tid för mycket gemenskap, för samtal och bön, för lek och fest! På lördag hålls även den årliga fotbollsmatchen för alla som vill delta.

Nu är det då dags att anmäla sig! Detta gör du genom att klicka på följande länk och svara på informationen som efterfrågas: Anmälan församlingshelg 2022

Församlingshelgen börjar med drop-in fika kl. 10.00 på lördag, och avslutas med gudstjänst kl.10.30 på söndag.

Mer info om dagarna kommer.

På söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10.30, och nu drar Söndagsäventyret igång med sina samlingar! Söndagsäventyret har samlingar för två grupper: Kompisar o polare (4 år t.o.m. 1:an, yngre än 4 år tillsammans med vuxen), samt Amigos (från 2:an och uppåt). Särskilt välkomna till gudstjänst alla barn!

Nu på söndag kommer jag predika, och efter gudstjänsten blir det kyrkfika. Det går även bra att delta i gudstjänsten via zoom. Inför gudstjänsten samlas vi i bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling.

Mathjälpen
På tisdagskvällar i september drar Mathjälpen igång med utdelning av matkassar till behövande i vår stad. Vill du vara med och sprida kärlek till utsatta i Linköping? Det kan du göra genom att be, ge eller engagera dig som volontär.

Det största behovet i Mathjälpens arbete är volontärer som kan vara där regelbundet. Detta innebär inte nödvändigtvis varje tisdag, men kanske 1 ggr i månaden. Detta underlättar för ansvariga som annars behöver lära upp nya varje gång. Fundera om du skulle ha möjlighet att ställa upp som volontär. Hör av dig till Linda Eveborn för att veta mer. På hemsidan kan du också läsa mer och anmäla dig som volontär. https://www.mathjalpenlinkoping.se/privat/

Du kan även bidra genom att lämna torrvaror i Citykyrkan, eller ge pengar till inköp av varor. Swisha ditt bidrag till 123-0413062, alternativt överför till konto 9960 3407923626. Märk betalningen med "Mathjälpen".