Hoppas er sommar (hittills) har varit god! Nu är jag tillbaka från semestern efter några vilsamma veckor och ser fram emot att få mötas igen!

Kanske är det fler än jag som kan tycka att växlingen mellan semester och vardag triggar lite blandade känslor? Jag tycker både det är väldigt skönt att komma tillbaka till vardagens rytmer, men känner emellanåt även lite vemod i omställningen. I övergångar brukar jag ofta luta mig mot orden i slutet av Psalm 121: "Herren skall bevara dig i livets alla skiften, nu och för evigt."

Jag ber att ni alla ska få en god ingång i höstterminen, oavsett om ni fortfarande njuter av lediga dagar, redan har jobbat ett tag, eller om vardagen inte skiftar så mycket mellan sommar och höst.

Nu på söndag möts vi till terminens första ordinarie gudstjänst kl.10:30 på plats i Citykyrkan. Jag kommer predika utifrån rubriken "Trons lopp och konsten att orientera". Vi kommer ta tid i lovsång och bön och avslutar gudstjänsten med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Inför gudstjänsten samlas vi som vanligt till bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling.

Församlingshelg 24-25 augusti
Den 24-45 augusti är det dags för årets församlingshelg - i år tillbaka på Östgötagården! Det kommer bli tid för mycket gemenskap, för samtal och bön, för lek och fest! Och vi kommer leja bort en del av matfixet för att underlätta och frigöra mer gemensam tid tillsammans.

Anmäla dig nu via denna länk: https://forms.gle/DdVKvXug2QTGrhHX8.