Idag börjar grundskolan, och på måndag drar gymnasiet igång. Det innebär en ny vardag för många av våra barn och ungdomar, och deras familjer såklart. Jag ber om en god skolstart och en god ingång i höstterminen!

Fotboll
Lördag 17/8 kl 10:30-12:00, har jag bokat en hall i Collegium, Mjärdevi, för att spela inomhusfotboll!
Alla som vill är välkomna att vara med. Skicka gärna ett meddelande till mig på 0736504987 om ni planerar att komma. Detta blir en bra uppvärmning inför fotbollsmatchen på församlingshelgen en vecka senare!
/Joel

Nu på söndag möts vi åter gudstjänst kl.10:30 på plats i Citykyrkan. Jag kommer predika utifrån bilden av livet som ett hus vi bygger. Vi kommer även att fira nattvard tillsammans och avslutar sedan gudstjänsten som vanligt med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Inför gudstjänsten samlas vi till bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling.

Församlingshelg 24-25 augusti
Näste helg är det dags för årets församlingshelg - i år tillbaka på Östgötagården! Det kommer bli tid för mycket gemenskap, för samtal och bön, för lek och fest! Och vi kommer leja bort en del av matfixet för att underlätta och frigöra mer gemensam tid tillsammans.

Anmäla dig nu via denna länk: https://forms.gle/DdVKvXug2QTGrhHX8.

Citykyrkans Sommarkafé
Onsdag den 21 augusti, kl.14:00-15:30, är du varmt välkommen till Citykyrkans sista sommarkafé för i år. Det blir tid för gemenskap, fika och samtal utifrån temat ”Älskade psalmer och psalmförfattare.”

Mathjälpen
Nu drar Mathjälpen igång igen för terminen! Nästa tisdag är ansökningstillfället för hösten, och första utdelningstillfället blir den 3 september.
Det behövs alltid volontärer för att få det att fungera. Har du möjlighet att vara med på plats t.ex. varannan eller var fjärde vecka? Hör av dig till Linda Eveborn för att veta mer.

Låt oss även stå med i bön! Be för de människor vi möter genom Mathjälpen, be om beskydd över utdelningstillfällena och be om kraft och vishet för Mathjälpens ledningsgrupp och volontärer.

Ekonomi
Under 2024 informerar vi regelbundet om hur insamlingen till församlingen ser ut. Under juni och juli månad samlade vi in 93 640 kr till församlingen, vilket är 26 360 kr under budget. Insamlingen till missionen låg på 9 000 kr, vilket är 5 166kr under budget. Ackumulerat ligger vi 9 498 kr plus gentemot satt budget.
Mathjälpens ekonomi är god.