Här kommer terminens sista veckobrev. Varje år blir jag lika förvånad över hur snabbt de sista veckorna före semestern passerar! Denna vecka har dessutom värmen återvänt, och det känns verkligen som sommar. Nu ber jag att ni alla får en välsignad sommartid med en god blandning av vila, rekreation och gemenskap! Jag skickar även med orden från denna irländska välsignelsebön:

"Må din väg gå dig till mötes
och må vinden vara din vän
och må solen värma din kind
och må regnet vattna själens jord
och tills vi möts igen må Gud hålla,
hålla dig i sin hand."

Nedan finner du samlad info inför sommaren och tidig höst:

Citykyrkans Sommarkafé
Följande onsdagseftermiddagar, kl.14:00-15:30, är du varmt välkommen till Citykyrkans sommarkafé för gemenskap och fika:
  • 10/7 Fika och samtal
  • 24/7 Fika och samtal, tema: ”Strövtåg i Bankekindsbygden – en bildvisning med Mikael Gustafsson”
  • 7/8 Fika och samtal
  • 21/8 Fika och samtal, tema: ”Älskade psalmer och psalmförfattare”

Stugmöten
Under sommaren kommer vi ha uppehåll från "vanliga" gudstjänster och istället samlas till något som vi kallar för stugmöten. Dessa möten kan utformas på olika sätt och på en annan plats än i kyrkan. På hemsidan hittar du mer info. Stugmöten hålls varje söndag mellan 30 juni-4 augusti.

På söndag är ni välkomna hem till mig kl.10:30, Skäggetorps centrum 24.

Semester
Jag går på semester 1 juli-4 aug. På hemsidan finns det en jourlista med kontaktuppgifter till den församlingsledare du kontaktar med eventuella församlingsärenden under min semester.

Församlingshelg 24-25 augusti
Den 24-45 augusti är det dags för årets församlingshelg - i år tillbaka på Östgötagården! Det kommer bli tid för mycket gemenskap, för samtal och bön, för lek och fest! Och vi kommer leja bort en del av matfixet för att underlätta och frigöra mer gemensam tid tillsammans.

Mer info kommer i augusti, men du kan redan nu anmäla dig via denna länk: https://forms.gle/DdVKvXug2QTGrhHX8. Anmäla sig tidigt är trots allt det nya coola! ;)

Alpha
Till hösten vill vi satsa på att möjliggöra och starta en Alpha. Alpha är en social mötesplats som utforskar grunderna i den kristna tron. Varje tillfälle bjuder på en ny fråga om tro och är utformad för att skapa samtal. Det är helt enkelt en öppen, informell och ärlig plats för att utforska och diskutera livets stora frågor tillsammans.
Vilka i din närhet bjuder du med?

Skördefest till hösten
I samband med gudstjänsten den 29 september planerar vi att anordna en skördefest i Citykyrkan! Vår grundidé är att alla som har möjlighet skänker något som kan glädja och intressera andra, till exempel sylt, saft, grönsaker, hembakat, plockad svamp eller stickade strumpor. Pengarna som sedan samlas in under festen kommer att gå till den internationella missionen. Mer information kommer till hösten, men låt oss redan nu under sommaren börja fundera över vad vi kan bidra med till skördefesten. (Jag planerar t.ex. att plocka hjortron att göra sylt av när jag semestrar i Norrland)