Hoppas sommaren har varit god mot er och att ni har kunna vila och njuta av semester och ledighet! Själv har jag spenderat större delen av sommaren uppe i Norrland med familj, där jag avslutade semestern med att dra upp en 6kg gädda. Det var som att dra upp en krokodil! Nu är jag dock tillbaka i Linköping och ser fram emot att möta er igen!

Än lyser sommarsolen, men nästa vecka börjar skolorna dra igång och de flesta är tillbaka till arbetet igen efter semestern. Det kan ofta vara lite blandade känslor inför att återgå till vardagen efter sommarledighet. Själv hör jag till den kategori människor som mitt i allt ändå tycker det är rätt så skönt att leta sig tillbaka vardagslunket med dess mer regelbundna rytmer. Det finns något gott och vilsamt i att finna och mejsla fram rutiner (förhoppningsvis någorlunda goda rutiner) som bär upp livet, och som man kan luta sig tillbaka på.

Oavsett hur du känner inför höstens olika uppstarter, vet att Gud ser dig och med glädje lyssnar till både tacksamhet och jämmer. Han har lovat att alltid vara med oss och vill ge hjälp, kraft och ledning. Och jag ber för er alla, att ni ska få en god ingång i höstens olika uppgifter och omställningar. Och jag ber att vi som församling ska få goda möten med Gud och varandra när vi börjar samlas mer regelbundet igen, och att Gud ska leda oss in i hösten och ge oss kraft och vishet till att vara församling i den här tiden.

Sommarkul i Ryd
På torsdag och fredag går sommarkul i Ryd av stapeln kl.18.00-20.00. Tillsammans med Linköpings hemkyrka ordnar vi diverse aktiviteter, såsom hoppborg, tipspromenad, bokbord, sumobrottning(!), såpbubblor och popcornmaskin. Båda kvällarna avslutas sedan med barnmöte.

Var gärna med och be för detta! Be att det ska få bli två härliga kvällar som ger god eftersmak i området och som även leder till att människor får möta Jesu kärlek. Och har du möjlighet att vara med som frivillig på fredag? Hör i så fall av dig till Lasse Mattsson (0734-182018).

Nu på söndag möts vi återigen till gudstjänst på plats i Citykyrkan kl.10.30. Vi börjar med en delgivningsgudstjänst, där den som vill har möjlighet att dela något kort som kan bli till uppmuntran och uppbyggelse för oss andra. Kanske kan du berätta någon erfarenhet eller vittnesbörd från sommaren? Kanske någon glimt från sommarens olika läger? Kanske har du något bibelord du burit och tänkt på? Kanske vill du leda i någon bön eller sjunga en sång? Fundera gärna över vad du kan dela under gudstjänsten nu på söndag! (Obs! Det är helt okej också att komma, även om man inte har något man vill dela framme på estraden.) Det går även bra att delta i gudstjänsten via zoom. Efter gudstjänsten blir det kyrkfika.

“När ni samlas har var och en något att bidra med: sång, undervisning, uppenbarelse, tungotal eller uttolkning. Men allt skall syfta till att bygga upp.” 1 Kor 14:26

Välkommen!

Församlingshelg på Östgötagården
Den 10-11 september är det dags för årets församlingshelg på Östgötagården. Mer info kommer inom kort, men se till att planera in denna gemenskapshelg!