Hoppas ni har fått en god ingång i sommaren och kan börja njuta av sol och diverse ledigheter! Själv fick jag avsluta terminen med en sväng av covid, men börjar ha repat mig nu. Här kommer ett sista veckobrev och sommarhälsning:

Semester och jouruppgifter
Nu till helgen har jag ledig helg och går sen på semester. Jag är åter i tjänst den 8 augusti. Under min semester har församlingsledningen jour, så kontakta dem enligt följande schema om du har något ärende:

v 27, 4-10 juli: Lars Matsson 073 418 20 18
v 28, 11-17 juli: Ing-Marie Ahlberg 076 803 47 35
v 29, 18-24 juli: Mirjam Fast 070 877 65 93
v 30, 25-31 juli: Peter Johansson 070 523 84 47
v 31, 1-7 augusti: Joel Samuelsson 073 650 49 87

Stugmöten
Nu på söndag börjar vi med stugmöten. Familjen Josefin och Joel Samuelsson bjuder hem till sig på Tröskaregatan 72 i Lambohov.
I övrigt, håll utkik på hemsidan vad som gäller och vilka stugmöten som erbjuds under sommaren. Det finns även fortfarande möjlighet att hålla i ett stugmöte, kontakta i så fall den i församlingsledningen som har jour så kan vi ordna med annonsering på hemsidan.

Ett annat tips är att det går att ta del av bibelstudium och kvällsmöten från årets Torpkonferens som hölls under midsommarveckan, du hittar sändningarna via följande länk:

Datum för hösten
Den 14 augusti ses vi återigen till gudstjänst på plats i kyrkan. Planera även redan nu in höstens församlingshelg på Östgötagården i era kalendrar, den 10-11 september!

Avslutningsvis vill jag tacka för det här läsåret. Jag är väldigt glad och tacksam över att jag i september fick komma till just Citykyrkan som pastor. Jag har trivts väldigt bra i vår gemenskap, och jag ser fram emot att se vad Gud har i beredskap för oss som församling under hösten som kommer och framåt!

Nu ber jag att ni alla ska få en härlig sommar, med en god blandning av vila, rekreation, gemenskap och äventyr! Kom ihåg att Guds godhet och nåd följer oss alla dagar, och att Han aldrig släpper oss med sin kärleksfulla blick. Vila i att du är älskad av Gud, oavsett hur väl det fungerar med tid för andakt och bön under sommarens ofta rutin-lösa vardag.

Med önskan om en välsignad sommar,