Sommaren närmar sig nu med stormsteg! I veckan är det skolavslutningar och studentfirande, de stunder då vi sjunger "Den blomstertid nu kommer". Skickar med två verser av sången som ofta hoppas över, vackra böner som man med fördel kan att nynna på i sommar:

O Jesus, du oss frälsar, du är de svagas sköld.
Dig, glädjesol, vi hälsar. Värm upp vårt sinnes köld.
Giv kärlek åt det hjärta som ingen kärlek får.
Vänd bort all sorg och smärta du vän som allt förmår.

Välsigna årets gröda och vattna du vårt land.
Giv alla människor föda, välsigna sjö och strand
Välsigna dagens möda och kvällens vilostund.
Låt livets källa flöda ur Ordets djupa grund.

På söndag möts vi igen till gudstjänst kl.10.30 där vi fortsätter på predikotemat utifrån Första Korinthierbrevet. Anders Ekstedt, som blev sjuk vid ett tidigare tillfälle, kommer nu och ska predika om "Att vårda Guds församling". Vi kommer även fira nattvard. Pyssel finns förberett för barnen. Vi kommer även uppmärksamma och särskilt be för de av våra tonåringar som har konfirmerats i år. Dessutom ska vi be för och sända ut familjen Geraldo som snart åker till Brasilien ett år.

Efter gudstjänsten blir det kyrkfika och församlingsmöte. Vi kommer bland annat prata om vårt fortsatta engagemang för flyktingfamiljen som bor i våra lokaler.

Välkommen!

Kökshjälp till sommarlägret 4-7 aug
I sommar åker ett gäng av våra barn på sommarläger till Östgötagården. Tillsammans med två andra församlingar ansvarar vi för att ordna hjälp i köket under dagarna. Har du möjlighet att hjälpa till i köket någon av dagarna? Det är en fin möjlighet att få välsigna våra barn och möjliggöra ett fantastiskt läger!

Följ länken för att se tider på passen, och skriv ditt namn där du har möjlighet att täcka upp: https://docs.google.com/document/d/15VdOvRbOUSKDbH-aGUt92aTxzUSkCRPC/edit?usp=sharing&ouid=110629015904323152240&rtpof=true&sd=true

Stugmöten i sommar
Under sommaren kommer vi ha uppehåll från "vanliga" gudstjänster och istället tillsammans anordna något som vi kallar för stugmöten. Dessa möten kan utformas på olika sätt och på en annan plats än i kyrkan.

Skulle du vilja hålla i ett stugmöte hemma hos dig, eller på valfri plats? Den som ansvarar för ett stugmöte ansvarar för hela samlingen och får fria händer att utforma den som man vill. Anmäl intresse till Lotta och vilken söndag från v26-31 som du önskar.

Torpkonferensen 20-26 juni
Efter två år av pandemi planeras det nu för fullt inför genomförandet av Torpkonferensen 2022. Temat för i år är "Helande och hopp för vår värld".
Du kan läsa mer på EFKs hemsida: https://efk.se/torpkonferensen.html
Eller kolla in Torphäftet: Torphäftet 2022

Det finns även stort behov av volontärer till konferensen, eftersom många som tidigare brukade hjälpa till nu av olika anledningar inte kan vara med igen, samt att EFK fått runt 25 feriearbetare från kommunen till Torp istället för de 60 man önskat. Detta gör att det finns många luckor av arbete som behöver fyllas.

Projektledarna har nu skapat ett dokument där man kan gå in och boka pass i Mejeriet eller på café Sion. Känner du någon som vill vara med och göra en insats så tipsa även gärna dem om detta. Boka in era pass så snart som möjligt så får projektledarna en uppfattning av hur detta kan gå ihop.

Här kan du läsa mer och boka pass:

Varmt välkommen med!

Nyhetsbrev från missionärer
Bifogar nyhetsbrev från våra missionärer:

pdfMissionsbrev Mehmedovic juni 2022

pdfNyhetsbrev Palm juni 2022

PS. Ni som åker på Torpkonferensen, passa gärna på att möta och lyssna till våra utsända missionärer som är på plats. Kolla in torphäftet för att t.ex. se vilka seminarier våra missionärer medverkar i.

Ett tips är att det kommer vara möjligt att lyssna på och lära känna våra nya missionärer Andreas och Sandra Palm som arbetar i Eswatini, på torsdag 16:00-16:45 i EFK Världentältet. Passa gärna på att träffa dem på plats om du har möjlighet!