Här kommer veckan infomail:

Innefotboll
Nu finns chansen att spela innefotboll igen! Jag har bokat en hall på Korpen Collegium i Mjärdevi nu på lördag 13/5 kl 10-12. Alla spelsugna är välkomna, ung som gammal. Ingen kostnad. (Och man behöver inte spela två hela timmar)

Hör gärna av er till mig om ni planerar att komma eller har några frågor.
/Joel Samuelsson, 0736504987

Nu på söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Vi fortsätter vårens tema "Lär oss att be", och på söndag kommer jag predika utifrån rubriken "Hur länge, Herre?". Det kommer beröra temat obesvarade böner. Dessutom kommer vi lovsjunga och be tillsammans, samt välkomna ny medlem i församlingen. Söndagsäventyret har samling, och vi avslutar som vanligt med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Inbjudan till dopsamtal
Efter gudstjänsten nu på söndag bjuder vi in till samtal för dig som funderar över att döpas och är intresserad av att veta mer dopet.

Missionärshälsning
Här kommer en videohälsning från våra missionärer Ferro och Anna-Maria Mehmedovic i Spanien:

Församlingsmöte 18 juni
Söndag den 18 juni kommer vi ha församlingsmöte efter gudstjänsten.

Stugmöten i sommar
Under sommaren kommer vi ha uppehåll från "vanliga" gudstjänster och istället tillsammans anordna något som vi kallar för stugmöten. Dessa möten kan utformas på olika sätt och på en annan plats än i kyrkan.

Skulle du vilja hålla i ett stugmöte hemma hos dig, eller på valfri plats? Den som ansvarar för ett stugmöte ansvarar för hela samlingen och får fria händer att utforma den som man vill. Anmäl intresse till Lotta och vilken söndag från v26-31 som du önskar.