Här kommer veckans infomail:

Gudstjänst för alla åldrar
Nu på söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Vi fortsätter vårens tema "Lär oss att be", och på söndag kommer alla åldrar fira gudstjänst tillsammans hela gudstjänsten. Det kommer vara fokus på lovsång och bönestationer, samt ges tillfälle att kort dela med sig av erfarenheter kring bön.

Kanske har du en berättelse om hur Gud har svarat på bön som kan uppmuntra andra? Eller något bibelord som betytt mycket och kanske har hjälpt dig att be? Kanske har du något exempel av hur du har upplevt Gud talat till dig när du har bett? Eller kanske har du gjort erfarenheter av hur bönen har känts motig, och Gud verkat tyst, och lärt dig något av detta som kan bli till uppmuntran för andra som känner så? Klura på detta, och låt oss dela våra erfarenheter och på så sätt lära oss mer om bön!

PS! Tänk på att försöka berätta på ett enklare språk så att barnen kan hänga med i det som sägs.

Vi avslutar som vanligt med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Bön för prioriterade områden
Vi i Evangeliska Frikyrkan (EFK) arrangerar bönepromenader i utsatta områden under perioden 22 april-21 maj 2023.

Planerade bönepromenader i Linköping:
6 maj kl. 14:00 - Ryd. Samling: Torget utanför Ryds centrum
10 maj kl. 18:30 - Skäggetorp. Samling: Skäggetorps centrum (fr Willys)

Inbjudan till dopsamtal
Efter gudstjänsten den 14 maj bjuder vi in till samtal för dig som funderar över att döpas och är intresserad av att veta mer dopet.

Församlingsmöte 18 juni
Söndag den 18 juni kommer vi ha församlingsmöte efter gudstjänsten.