Här kommer veckans infomail om vad som händer i församlingen:

Sommarfest 22 maj
Söndag den 22 maj avslutar vi Söndagsäventyrets termin med en sommarfest! Vi börjar med gemensam gudstjänst i kyrksalen kl.10.30. Efteråt siktar vi på att ta oss till ett grönområde för fika och fortsatt gemenskap utomhus. Vi återkommer med mer information om plats. Du tar med något att sitta på och egen fikakorg, och kanske lite extra att bjuda på. Vi fikar, umgås och firar in sommaren tillsammans!

Ledare till Söndagsäventyret
Vi behöver fler vuxna som kan hjälpa till med Söndagsäventyret! Som det ser ut i dagsläget har vi bara fyra ledare för Söndagsäventyret i höst. Vi vet att Söndagsäventyret betyder mycket för våra barnfamiljer och vi skulle vilja kunna erbjuda någon form av barnsamling varje söndag, men då behöver vi vara fler vuxna som delar på ansvaret. Vi söker därför dig som kan tänka dig att vara med och hålla i barnsamlingar, eller som vill växa in i ansvaret genom att hålla i enklare aktiviteter eller genom att bara finnas med som en extra vuxen. Vi ser helst ett regelbundet engagemang för att skapa förutsägbarhet för barnen. Passa gärna på att ta reda på mer om Söndagsäventyret i samband med sommarfesten då flera av oss ledare kommer att finnas på plats.

Hör av dig till Camilla Taylor (070-3197671) för att anmäla intresse senast 15/8. Vi planerar att starta upp Söndagsäventyret igen i slutet av augusti.

Nu på söndag möts vi igen till gudstjänst kl.10.30 och fortsätter på predikotemat utifrån Första Korinthierbrevet. Nu på söndag predikar jag utifrån rubriken "Vad är det egentligen som bygger upp?". Söndagsäventyret har samling, och efter gudstjänsten blir det kyrkfika.

Välkommen!

Hoppfull Gemenskap
Hoppfull gemenskap önskar vi ska få vara en plats där du kan komma precis som du är och låta dina rötter få växa sig stadigare i hoppet som består och bär i alla tider. Välkommen till en lugn stund med andakt, gemenskap och fika i hoppets tecken!
Datum: Varje tisdag i maj (3/5, 10/5, 17/5, 24/5, 31/5)
Tid: Kl.13:30-15:00