Här kommer veckans brev, fullmatad med diverse information:

Sommarläger 4-7 aug
Nu är det dags att anmäla sig till sommarens läger! Den 4-7 augusti anordnas läger på Östgötagården för de som slutat åk 1-6. Lägerplaneringen har dragit igång, så kolla över era sommarplaneringar och anmäl intresse för lägret till Lotta!

Stugmöten i sommar
Under sommaren kommer vi ha uppehåll från "vanliga" gudstjänster och istället tillsammans anordna något som vi kallar för stugmöten. Dessa möten kan utformas på olika sätt och på en annan plats än i kyrkan.

Skulle du vilja hålla i ett stugmöte hemma hos dig, eller på valfri plats? Den som ansvarar för ett stugmöte ansvarar för hela samlingen och får fria händer att utforma den som man vill. Anmäl intresse till Lotta och vilken söndag från v26-31 som du önskar.

Mathjälpen
Den 31 maj och 7 juni kommer mathjälpen dela ut en sommarkasse med extra basvaror innan sommaruppehållet. För att det ska vara möjligt behöver vi ett extra tillskott i kassan. Så var med och sprid kärlek till utsatta i Linköping genom att bidra till sommarkassen! Det gör du genom att swisha till 1230413062 och märk betalningen med "Mathjälpen".

Till hösten vill vi fortsätta med Mathjälpens arbete. Det största behovet i Mathjälpens arbete är volontärer som kan vara där regelbundet. Detta innebär inte nödvändigtvis varje tisdag, men kanske 1 ggr i månaden. Detta underlättar för ansvariga som annars behöver lära upp nya varje gång. Fundera redan nu om du skulle ha möjlighet att ställa upp som volontär. Hör av dig till Linda Eveborn för att veta mer. På hemsidan kan du också läsa mer och anmäla dig som volontär. https://www.mathjalpenlinkoping.se/privat/

Sommarfest 22 maj
Söndag den 22 maj avslutar vi Söndagsäventyrets termin med en sommarfest! Vi börjar med gudstjänst i kyrksalen kl 10.30. Efteråt siktar vi på att ta oss till ett grönområde för fika och fortsatt gemenskap utomhus. Vi återkommer med mer information om plats. Du tar med något att sitta på och egen fikakorg, och kanske lite extra att bjuda på. Vi fikar, umgås och firar in sommaren tillsammans!

Ledare till Söndagsäventyret
Vi behöver fler vuxna som kan hjälpa till med Söndagsäventyret! Som det ser ut i dagsläget har vi bara fyra ledare för Söndagsäventyret i höst. Vi vet att Söndagsäventyret betyder mycket för våra barnfamiljer och vi skulle vilja kunna erbjuda någon form av barnsamling varje söndag, men då behöver vi vara fler vuxna som delar på ansvaret. Vi söker därför dig som kan tänka dig att vara med och hålla i barnsamlingar, eller som vill växa in i ansvaret genom att hålla i enklare aktiviteter eller genom att bara finnas med som en extra vuxen. Vi ser helst ett regelbundet engagemang för att skapa förutsägbarhet för barnen. Passa gärna på att ta reda på mer om Söndagsäventyret i samband med sommarfesten då flera av oss ledare kommer att finnas på plats.

Hör av dig till Camilla Taylor (070-3197671) för att anmäla intresse senast 15/8. Vi planerar att starta upp Söndagsäventyret igen i slutet av augusti.

På söndag möts vi igen till gudstjänst kl.10.30 och fortsätter på predikotemat utifrån Första Korinthierbrevet. Nu på söndag predikar jag, och vi kommer titta närmare på 1 Kor 11:2-16, 14:33-36 då Paulus talar om kvinnornas uppträdande i gudstjänsten. Vad menade Paulus egentligen när han skrev att kvinnorna ska tiga vid sammankomsterna? Vi firar även nattvard tillsammans, och pyssel finns förberett för barnen. Efter gudstjänsten blir det kyrkfika.

Välkommen!

Ge gärna kontanter i kollekt och fika
Gällande flyktingfamiljen som nu bor i delar av våra lokaler, har vi beslutat att hjälpa familjen med ekonomiskt stöd fram till att de fått uppehållstillstånd och får ekonomisk ersättning från Migrationsverket. För att underlätta hanteringen med detta uppmanas vi att under våren gärna ge kontanter i kollekt eller som betalning för fikat.

Hoppfull Gemenskap
Hoppfull gemenskap önskar vi ska få vara en plats där du kan komma precis som du är och låta dina rötter få växa sig stadigare i hoppet som består och bär i alla tider. Välkommen till en lugn stund med andakt, gemenskap och fika i hoppets tecken!
Datum: Varje tisdag i maj (3/5, 10/5, 17/5, 24/5, 31/5)
Tid: Kl.13:30-15:00

Sommarkul i Ryd
Kvällen den 11e och 12e augusti kommer det anordnas något som kallas för Sommarkul i det mer utsatta stadsområdet Ryd i Linköping. Det brukar var en blandning av diverse hoppborgar, ansiktsmålningar, ballongknytning och barnmöten med mera!

Detta brukar även vara väldigt uppskattat och en del personer uttrycker att det är höjdpunkten på året! Vill du vara med som volontär dessa kvällar? Skriv upp datumen i din kalender, och kontakta Lasse eller Lotta för att anmäla intresse och få mer information framöver.

Rekrytering ungdomsledare
Fortsätt gärna att var med och be för rekryteringen av en ungdomsledare. Och har du kanske någon person du tänker kan passa för tjänsten? Tipsa gärna! Annonsen: Ungdomsledare_Citykyrkan_Linköping.pdf