I veckan vårstädas det för fullt i våra lokaler, och ute blir det grönare och grönare för varje dag. Tänkt, redan nu på söndag går vi in i maj månad!

Flyktingmottagande
Om inget oväntat händer kommer vi imorgon fredag ta emot en flyktingfamilj i de rum vi ställt i ordning för detta ändamål i kyrkan. Mer info kommer ges allteftersom, men låt oss redan nu tillsammans be för familjens situation och att vi på bästa sätt ska kunna hjälpa dem med vad de behöver just nu.

"Ty Herren, er Gud, är gudarnas Gud och herrarnas Herre, den store Gud och fruktansvärde hjälte som aldrig är partisk och inte kan mutas, som ger den faderlöse och änkan deras rätt och som älskar invandraren och ger honom mat och kläder. Även ni skall visa invandraren kärlek, ty ni har själva varit invandrare i Egypten."
5 Mos 10:17-19

Nu på söndag möts vi igen till gudstjänst kl.10.30 och fortsätter på predikotemat utifrån Första Korinthierbrevet. Nu på söndag predikar Anders Ekstedt utifrån rubriken "Att vårda Guds församling". Vi kommer även fira nattvard. Pyssel finns förberett för barnen, och efter gudstjänsten blir det kyrkfika.

Välkommen!

Hoppfull Gemenskap
I maj planerar vi för att åter starta upp mötesplatsen Hoppfull gemenskap i Citykyrkan. Hoppfull gemenskap önskar vi ska få vara en plats där du kan komma precis som du är och låta dina rötter få växa sig stadigare i hoppet som består och bär i alla tider. Välkommen till en lugn stund med andakt, gemenskap och fika i hoppets tecken!
Datum: Varje tisdag i maj (3/5, 10/5, 17/5, 24/5, 31/5)
Tid: Kl.13:30-15:00

Tonårsbibelskolan 25 juli-3 aug
Nu har anmälan till Tonårsbibelskolan Liljeholmen på Östgötagården öppnat! Via denna länk kan man se en film med vittnesbörd från förra sommarens deltagare som ni kan sprida till era tonåringar: https://youtu.be/MRbdsI8-hZE

"På Tonårsbibelskolan vill vi att ungdomarna ska landa i sin tro, och tidigt få möjlighet att ta den på allvar. Vi vill att de ska få växa i sin tro och att de på ett vardagsnära sätt ska få verktyg för att leva med Jesus varje stund."

Mer info och anmälan hittar du på www.tonarasbibelskolan.se/liljeholmen!