Kristus är uppstånden! Ja, Han är sannerligen uppstånden!

Gott att få fira påsk tillsammans förra veckan, där vi fick stanna upp vid nattvardsbordet, Getsemanes trädgård, Korset och sedan den tomma graven. Och för er som varit ute på vift under påskveckan, hoppas ni har haft riktigt härliga dagar med familj och utflykter av olika slag.

Med firandet av Jesu uppståndelse verkar även våren ha tagit fart mer på allvar nu med sol och värme. Våren är min favoritårstid, då den varje år liksom vittnar om hur liver bryter fram ur vinterns mörker och brister ut i grönska och blomster. Det är som att skapelsen varje år uppstår till nytt liv. Gud gör allting nytt igen. Och det ger mig hopp om att Gud kan låta nytt liv spira i situationer där det verkar vara helt dött, både i mitt eget liv och i situationer jag ser runt omkring mig. Och min bön denna vår är att vi ska få se hur Gud låter frön som såtts i våra liv och i de personer vi särskilt bett för ska få börja gro och blomma ut!

Nu på söndag möts vi igen till gudstjänst kl.10.30. Då inleder vi ett nytt predikotema där vi fram till sommaren kommer predika igenom Första Korinthierbrevet. Detta brev skrev Paulus efter att han fått höra om olika problem som församlingen i Korinth brottades med, och i brevet adresserar Paulus dessa problem och försöker hjälpa församlingen vidare. Följ med på resan genom Första Korinthierbrevet och upptäck vad detta antika brev kan säga oss idag!

Nu på söndag inleder Mattias Eveborn predikotemat och predikar utifrån rubriken "Borde det inte vara lite mer halleluja?". Under gudstjänsten kommer vi även ha parentation för Erik Hjertström. Söndagsäventyret har också samling nu på söndag, och efter gudstjänsten blir det kyrkfika. Välkomna!

Stanna hemma om du har symptom som kan vara covid-19. Det går utmärkt att delta i gudstjänsten via zoom.

Filmvisning i Ryttagårdskyrkan: Frikyrkans historia, av Fredrik Lindé
”Frikyrkans historia har spelat viktig roll för formandet av det svenska samhället… Men hennes historia har samtidigt utelämnats ur den svenska historieskrivningen och är för många en okänd historia.”

Filmvisning i Ryttargårdskyrkan
Onsdag 27 april kl 14.00 och 18.00 för alla intresserade.
I samband med fika blir det samtal om filmen med Willy Svahn och gäster.
Kostnad 60:- för film och fika.
Ett samarbete med Linköpings fyra RPG-föreningar, Linköpings Frikyrkoråd och Bilda.
Välkomna!

Hoppfull Gemenskap
I maj planerar vi för att åter starta upp mötesplatsen Hoppfull Gemenskap i Citykyrkan. Hoppfull Gemenskap önskar vi ska få vara en plats där du kan komma precis som du är och låta dina rötter få växa sig stadigare i hoppet som består och bär i alla tider. Välkommen till en lugn stund med andakt, gemenskap och fika i hoppets tecken!
Datum: Varje tisdag i maj (3/5, 10/5, 17/5, 24/5, 31/5)
Tid: Kl.13:30-15:00

Tonårsbibelskolan 25 juli-3 aug
Nu har anmälan till Tonårsbibelskolan Liljeholmen på Östgötagården öppnat! Via denna länk kan man se en film med vittnesbörd från förra sommarens deltagare som ni kan sprida till era tonåringar: https://youtu.be/MRbdsI8-hZE

"På Tonårsbibelskolan vill vi att ungdomarna ska landa i sin tro, och tidigt få möjlighet att ta den på allvar. Vi vill att de ska få växa i sin tro och att de på ett vardagsnära sätt ska få verktyg för att leva med Jesus varje stund."

Mer info och anmälan hittar du på www.tonarasbibelskolan.se/liljeholmen!

Festivalen Noomi 6-8 maj
Noomi är en kristen festival med konserter, gudstjänster, kulturscen, teo talks och massa annat spännande och härligt! En helg att möta Gud och nya människor. Festivalen arrangeras på Liljeholmens bibelskola. Festivalen är för den som är född 2007 och tidigare.

Läs mer på: https://efk.se/festivalen-noomi

Läger på Östgötagården
Under sommaren planeras följande läger på Östgötagården:
- Barnkörläger 3-5 juni (för åk 1-6)
- Sommarläger 4-7 aug (för de som slutat åk 1-6)

Vi i familjerådet skulle vilja veta om det finns intresse av att åka på något av lägren? Är era barn intresserade? Är du intresserad av att åka som ledare?

Maila intresse till Lotta.