Nu på söndag går vi in i Stilla veckan. Det är den vecka då vi särskilt uppmanas att minnas och följa Jesu sista dagar i livet, de dagar som leder fram till de händelser som vi tror för alltid har förändrat tillvaron: Jesu död och uppståndelse.

Eftersom skolan erbjuder påsklov anar jag att många utav er kommer befinna sig på resande fot under veckan. Men oavsett vart du befinner dig, avsätt gärna tid för att stanna upp i påskens budskap. Läs någon av evangeliernas berättelse om Jesu sista vecka på jorden. Eller följ en bibelläsningsplan under påskveckan (i bibelappen kan du hitta flera förslag). Be att Gud ska ge dig en djupare förståelse av vad Jesus gjorde för dig på korset, samt vad Jesu uppståndelse innebär för dig och den här världen. Och glöm inte att tacka Honom för Hans kärlek!

"Men Gud, som är rik på barmhärtighet, har älskat oss med så stor kärlek att fast vi var döda genom våra överträdelser har han gjort oss levande tillsammans med Kristus – av nåd är ni frälsta – och uppväckt oss med honom och gett oss en plats i himlen genom Kristus Jesus." Efesierbrevet 2:4-6

Samlingar under påsk
Under påsk kommer vi fira gudstjänster tillsammans med Frälsningsarmén. Nedan finner du de aktuella samlingarna. Varmt välkommen!

• 14 april 19:00 Getsemanestund med nattvard i Citykyrkan.
  • 15 april 11:00 Långfredagsgudstjänst i Frälsningsarmén. Predikan av Lotta Karlsson
  • 15 april 13:00 Korsvandring & fredsbön. Start vid domkyrkan. Vi vandrar runt centrum med olika stopp för bibelläsning och bön. Avslutas på Stora torget cirka 14.00 med ekumenisk fredsbön.
  • 17 april 10:30 Påskgudstjänst i Citykyrkan. Predikan av Marie Willermark

Nu på söndag är det Palmsöndag och vi möts till gudstjänst kl.10.30. Jag predikar utifrån rubriken "Vägen till Korset". Söndagsäventyret har samling. Efter gudstjänsten blir det kyrkfika. Välkomna!

Stanna hemma om du har symptom som kan vara covid-19. Det går utmärkt att delta i gudstjänsten via zoom.

Programblad
Bifogar programblad för april-juni. Programblad_april-juni.pdf