Återkoppling församlingsmöte
I söndags hade vi församlingsmöte, där vi bland annat beslutade att gå vidare med att undersöka om vi kan erbjuda ukrainska flyktingar tillfälligt boende i kyrkans lokaler. Pamma kommer hålla i den planeringen, så kontakta honom om du vill veta mer hur du kan bidra och hjälpa till. Redan nu i helgen kommer en del förberedningar göras så att rum kan ställas iordning med kort varsel för att ta emot flyktingar om det behövs.

Protokoll från församlingsmötet kommer så småningom läggas ut på hemsidans interna del. Men jag tänkte redan nu kort återge några övriga punkter från mötet:

• Uppdatering ekonomi. Insamlingen under januari var bra, men insamlingen under februari var mycket sämre. Vid slutet av februari månad ligger vi sammanlagt minus med ca 20 000:- mot budget. Tillsammans bär vi församlingens ekonomi som bidrar till och möjliggör vårt gemensamma arbete och församlingsliv. Ett tips kan vara att besluta vad du vill bidra med i månaden, och sedan sätta in en återkommande betalning för att inte glömma bort det. Församlingens bankkonto på Nordea med kontonummer 9960 3407923626 kan användas för en månadsöverföring.
  • En annons har utarbetats för rekrytering av ungdomsledare, och den har nu börjat spridas. Var gärna med och be för den rekryteringen! Och har du någon person du tänker kan passa för tjänsten? Tipsa gärna! Ungdomsledare_Citykyrkan_Linköping.pdf
  • Storstädning kommer ske under vecka 17.

Nu på söndag möts vi till gudstjänst kl.10.30. Josefin Samuelsson predikar utifrån rubriken "Ge det vidare: Hoppet". Pyssel finns förberett för barnen. Efter gudstjänsten blir det kyrkfika. CityCross har samling. Välkomna!

Kom ihåg att stanna hemma om du har symptom som kan vara covid-19. Det går utmärkt att delta i gudstjänsten via zoom.

Tonårsbibelskolan 25 juli-3 aug
Nu har anmälan till Tonårsbibelskolan Liljeholmen på Östgötagården öppnat! Via denna länk kan man se en film med vittnesbörd från förra sommarens deltagare som ni kan sprida till era tonåringar: https://youtu.be/MRbdsI8-hZE

"På Tonårsbibelskolan vill vi att ungdomarna ska landa i sin tro, och tidigt få möjlighet att ta den på allvar. Vi vill att de ska få växa i sin tro och att de på ett vardagsnära sätt ska få verktyg för att leva med Jesus varje stund."

Mer info och anmälan hittar du på https://www.tonarsbibelskolan.se/liljeholmen!

Festivalen Noomi 6-8 maj
Noomi är en kristen festival med konserter, gudstjänster, kulturscen, teo talks och massa annat spännande och härligt! En helg att möta Gud och nya människor. Festivalen arrangeras på Liljeholmens bibelskola. Festivalen är för den som är född 2007 och tidigare.

Läs mer på: https://efk.se/festivalen-noomi

Läger på Östgötagården
Under sommaren planeras följande läger på Östgötagården:
- Barnkörläger 3-5 juni (för åk 1-6)
- Sommarläger 4-7 aug (för de som slutat åk 1-6)

Vi i familjerådet skulle vilja veta om det finns intresse av att åka på något av lägren? Är era barn intresserade? Är du intresserad av att åka som ledare?

Maila intresse till Lotta.