Hej kära fösamling,

Här kommer ett veckomail lastat med information:

Tonårsbibelskolan
Tonårsbibelskolan Liljeholmen på Östgötagården är en lärjungaskola för unga som vill komma närmare Jesus.
Lägret startar måndag 24/7 kl.14.00 och avslutas onsdag 2/8 med gudstjänst kl.11.00. Alla som fyller 14 år 2023, upp till 19 år (födda år -09 till -02) är välkomna.

OBS! Priset höjs 1 maj!
Mer info och anmälan hittar du här: https://www.tonarsbibelskolan.se/liljeholmen

Sommarlägret 3-6 augusti
Planeringen för sommarlägret drar nu igång! Detta läger riktar sig till barn som går årskurs 1-6 och hålls på Östgötagården 3-6 augusti.

För att barnen ska kunna åka behövs även ledare, där det också ingår att delta i planering inför lägret. För att vi i familjerådet ska kunna få en överblick av hur många från vår församling som vill åka, behöver vi få intresseanmälan senast 1 maj skickat till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Skicka en intresseanmälan om ditt barn vill åka på lägret, och även om du har möjlighet att åka med som ledare. Observera att det finns begränsat antal platser för lägret, och att platserna har gått åt snabbt tidigare år. Så vänta inte med att boka in detta så ni riskerar att bli utan plats!

Notera även att vi som församling kommer ha ansvar i köket under detta läger. Mer info om planeringen kring detta kommer framöver!

Inbjudan till dopsamtal
Efter gudstjänsten den 14 maj bjuder vi in till samtal för dig som funderar över att döpas och är vill veta mer dopet.

Bön för prioriterade områden
I media lyfts gång på gång problematiken kopplat till de 61 utsatta områden i Sverige som polisen har ringat in. Men låt oss inte bara sucka över utvecklingen i vårt land, utan låt oss vända suckarna till bön. Låt oss inte främst förbanna eller förfäras över mörkret utan låt oss tända ljus. Vi i Evangeliska Frikyrkan (EFK) arrangerar därför bönepromenader i samtliga utsatta områden under perioden 22 april-21 maj 2023. Möjlighet kommer även finnas att be via appen "30 dagar i bön".

Planerade bönepromenader i Linköping:
30 april kl. 16:15 - Berga. Samling: Scoutstugan (Pionjärgatan 37)
6 maj kl. 14:00 - Ryd. Samling: Torget utanför Ryds centrum
10 maj kl. 18:30 - Skäggetorp. Samling: Skäggetorps centrum (fr Willys)

Nu på söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Vi fortsätter på vårt predikotema "Lär oss att be", och jag predikar utifrån rubriken "Be, så ska ni få". Nu på söndag planerar vi även att välkomna och be för Amandine och Samuel Enblom, som tillsammans kommer ta sig an våra tonåringar och unga vuxna. Vi kommer även fira nattvard tillsammans. Söndagsäventyret har samling, och vi avslutar med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Inför gudstjänsten samlas vi i bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling. Varför inte passa på att under våren, när vi kommer tala om bön, satsa på att praktisera bön genom att delta i denna bönesamling?