Veckobrev Citykyrkan v15

Kristus är uppstånden! Ja, Han är sannerligen uppstånden!
 
Hoppas ni alla fått en god påskhelg. Själv fick jag en fin vecka i Norrland med släkt och vänner! Det blev kalas för pappa och min syster som tillsammans fyllde 100 år. Jag hann åka en hel del skidor, och det blev en del skoteråkning och grillning utomhus på lite olika platser. Nu är jag tillbaka i Linköping och ser fram emot möta våren med dess ljusare dagar och så småningom grönskande träd. Redan nu syns vårens första blommor som ett tecken på att våren är här och att sommaren är på väg. Oavsett om ytterligare snö skulle komma tillbaka i aprilvädret, går vintern oundvikligen nu mot sitt slut.
 
Jesu uppståndelse är som vårens första blommor: ett tecken på att något nytt är på väg, och delvis redan har kommit. Redan nu kan vi få erfara denna framtida sommar som stavas frid, helhet och upprättelse. Och även om vi skulle få möta omständigheter som likt snö i april känns som ett bakslag, som att vintern vägrar släppa sitt grepp, så kan vi vila i att sommaren oundvikligen kommer. Jesu uppståndelse vittnar om vad som väntar. Jesu uppståndelse är tecknet på att sommaren oundvikligen är på väg. Döden är besegrad. Livet står som segrare.
 
Låt oss be att vi alltid ska kunna hålla fast vid hoppet om sommaren, och redan nu, ännu mer, få smaka den framtid Gud har lovat!
 
Gudstjänst
"Lär oss att be", sa en av lärjungarna till Jesus efter en av Hans många bönestunder. (Luk 11:1) Jesus undervisar då lärjungarna om bön. Notera att bön verkar vara något vi kan lära oss mer av. Något vi kan växa i. Något vi kan utforska och fördjupas i. Det vill vi göra tillsammans under våren. Nu på söndag inleder vi därför predikotemat "Lär oss att be", där vi utifrån Bibelns texter kommer be att Gud skulle lära oss mer om bönens privilegium och möjlighet. Nu på söndag predikar jag, och vi kommer även ta tid för bön och lovsång. Söndagsäventyret har samling för barnen.
 
Inför gudstjänsten samlas vi i bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling. Varför inte passa på att under våren, när vi kommer tala om bön, satsa på att praktisera bön genom att delta i denna bönesamling?

Varmt välkommen!
 
Anställning av Amandine Enblom
På det extrainsatta församlingsmötet 5 april togs beslut att anställa Amandine som ungdomsledare. Tillsammans med sin man Samuel kommer hon ta sig an våra tonåringar och unga vuxna, vilket vi är oerhört glada för! Låt oss nu be för deras ingång i sina uppgifter och för våra tonåringar och unga vuxna. Fundera också gärna över ditt givande till församlingen och om du har möjlighet att bidra till de extra utgifterna som denna viktiga anställning innebär.
 
Städvecka v17
Jag vill även påminna om att den årliga städveckan är planerad vecka 17. Mer info kommer inom kort!
 
Med önskan om Guds frid,
 
Lotta Karlsson
076-031 54 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.