Vi har de senaste veckorna följt ett predikotema vi kallat för "Jesus i centrum". Detta tema avslutas nu på fredag, men Jesus kommer dock fortsätta att stå i centrum och vara den vi samlas runt, vänder oss till och försöker efterlikna. Nu på söndag går vi in i Stilla veckan. Den vecka då vi särskilt stannar upp inför de händelser som ligger till grund för den kristna tron. Under veckan får vi t.ex. följa Jesus då Han rider in i Jerusalem, rensar templet, samlar sina lärjungar i övre salen och instiftar nattvarden, ber i Getsemanes trädgård, fängslas och döms till döden, ger sitt liv på korset, samt besegrar döden och lämnar graven tom. Varför inte ta tillfället i akt att läsa någon av evangeliernas berättelser om denna vecka för 2000 år sedan? Eller följ någon av de bibelläsningplaner som erbjuds via bibelappen! Nedan ser du även de gemensamma gudstjänsterna som hålls under veckan.

Tacolov den 31 mars
Imorgon fredag kl.17:30 bjuder vi in till Tacolov, en gemenskapskväll för alla åldrar med tacos och lovsång. Vi inleder kvällen med att tillsammans göra iordning tacosen innan vi äter och umgås kring borden. Vi avslutar sedan kvällen med en lovsångsgudstjänst med Jesus i centrum.

OBS! Tacolov blir den veckans gudstjänst, vilket innebär att det inte är någon gudstjänst söndag den 2 april.

PS! Detta är ett perfekt tillfälle att bjuda med någon som gillar tacos och är nyfiken på Jesus! Vem bjuder du med?

Stilla veckan
Vi kommer fira tillsammans med Frälsningsarmén, och här nedan ser du de gemensamma samlingarna:
  • Skärtorsdag kl.18:30 - Getsemanestund med nattvard i Citykyrkan, fungerar även för äldre barn.
  • Långfredag kl.11:00 - Gemensam gudstjänst i Frälsningsarmén
  • Påskdagen kl.10:30 - Gemensam gudstjänst i Citykyrkan, kommer även inkludera barnen
Välkommen att fira gudstjänst under Stilla veckan!

Programblad
Bifogat finner ni vårens programblad: Programblad_2_-2023.pdf

Extrainsatt församlingsmöte 5 april
Den 5 april kl. 20:00 hålls ett extrainsatt församlingsmöte med beslut om anställning av församlingsledare. Se mer information, samt länk till zoom-mötet, i tidigare mailutskick.

Semester
Avslutningsvis vill jag meddela att jag åker till Norrland söndagskväll 2 april och har semester en vecka. Vi kommer att ha 100 års kalas i familjen där vi firar min pappa som fyller 70 år och min syster som fyller 30 år. Är åter på plats den 11 april!