Och god fortsättning! Hoppas julhelgerna varit välsignade för er, och att ni får en god ingång i det nya året. Själv har jag haft väldigt fina dagar, både med familjen under jul och på nyårsretreaten jag deltog i vid årsskiftet. Känner stor tacksamhet för det!

Jag skickar idag med de bevingade orden från Jeremia 29:11:
"Jag vet vilka avsikter jag har med er, säger Herren: välgång, inte olycka. Jag skall ge er en framtid och ett hopp."

Låt oss, med visshet om Guds goda avsikter för oss, gå in i det nya året med en nyfikenhet. Hur kommer Gud möta oss med sin godhet och kärlek detta år?

Gud, ge vårt inre öga ljus, så att vi kan se vilket hopp Du har kallat oss till, vilket rikt och härligt arv Du ger oss bland de heliga och hur väldig Din styrka är för oss som tror. Amen. (Ef 1:18-19)

Missionsgudstjänst
På söndag samlas vi till årets första gudstjänst, som vanligt kl.10:30. Vi inleder året med en missionsgudstjänst, där vi bland annat kommer få lyssna till Mirjam Fast predika om "Kallelse". Vi kommer även lovsjunga och be tillsammans, innan vi avslutar gudstjänsten med fortsatt gemenskap runt fikaborden.