Veckobrev Citykyrkan v2

Hej älskade församling,
 
Uppstartstider. Det innebär ofta blandade känslor, i alla fall för mig. Det känns gott att hitta tillbaka till vardagens rytm, samtidigt innebär det ofta en viss kraftansträngning som inte så sällan föder suckar hos mig. Men även våra suckar kan mer än rimligt räknas som ett bönespråk. I veckan har jag blandat mina böne-suckar med ord ifrån Lina Sandell-Bergs välkända psalm "Blott en dag". Skickar med vers 2 idag:
 
"Själv han är mig alla dagar nära, för var särskild tid med särskild nåd.
Varje dags bekymmer vill han bära, han som heter både Kraft och Råd.
Morgondagens omsorg får jag spara, om än oviss syns min vandrings stig.
"Som din dag, så skall din kraft ock vara”, detta löfte gav han mig."
 
Gudstjänst
På söndag samlas vi åter till gudstjänst kl.10:30. Jag kommer predika om att "Växa i kärlek", och vi kommer bland annat välkomna en ny medlem i församlingen. Söndagsäventyret har samling för barnen, och vi avslutar gudstjänsten med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Inför gudstjänsten samlas vi i bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling.
 
Varmt välkommen!
 
CityCross (CC)
Nu på söndag startar även våra ungdomssamlingar för terminen. Grundplanen är att CityCross ses varannan söndag i samband med gudstjänsten, och varannan onsdagkväll. Var gärna med och be för våra ungdomar, samt för gruppens ledare Amandine och Samuel Enblom.
 
Ekumenisk bönevecka för kristen enhet v3
Nästa vecka inbjuder Sveriges kristna råd till ekumenisk bönevecka, i år med temat: ”Du ska älska Herren din Gud… och din nästa som dig själv”. Tisdag till fredag finns möjlighet att haka på gemensam lunchbön kl.12:00-12:30 i S:t Lars kyrkan. Välkommen!
 
Predikotema "Helt liv"
I början av februari kommer vi starta vårterminens första predikotema. Temat kommer att pågå under den traditionella fastan, alltså veckorna fram till påsk. Tillsammans med ett 10-tal andra församlingar i Östergötland kommer vi utgå ifrån Daniel Röjås bok "Helt liv", en bok som talar om goda vanor som gör livet mer helt.
 
Boken har ett läsarvänligt format på ca 100 sidor fördelat på sju kapitel. Det lättillgängliga formatet gör det alltså möjligt, för den som vill, att själv beställa boken för att även på egen hand använda den som en följeslagare under fastan. Samtalsfrågor kommer även finnas tillgängligt att använda till ex hemgruppsträffar.
 
 
PS. Det gemensamma med andra församlingar kommer bland annat märkas i ett förkunnarutbyte, samt främst i en ekumenisk festkväll den 16/3 kl. 18:30. Då i Equmeniakyrkan tillsammans med Erik Tilling, Michael Jeff Johnsson och Daniel Röjås. Det blir musik, blandat med lite samtal + servering med möjlighet till något tilltugg. Mer info kommer, men boka gärna in i era kalendrar.
 
Med önskan om Guds frid,
 
Lotta Karlsson
076-031 54 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.