Veckobrev Citykyrkan v1

God fortsättning!
Hoppas julledigheterna har varit goda. Själv fick jag en fin jul i Norrland med familjen, även om det blev en hel del förkylningar också när vi kom samman. 

Vi har nu gått in i ett nytt kalenderår. Det gamla året läggs till handlingarna och ett nytt år tar vid. Denna tid, skiftet från ett år till ett annat, är min personliga favorithögtid. Man kan tycka att det egentligen är som vilken dag som helst som byts av till en annan, men för den som gillar att reflektera och begrunda är nyår en fantastisk möjlighet till eftertanke.

Årsskiftet är dels en inbjudan att tillsammans med Gud blicka tillbaka på året som varit. Man kan t.ex. göra en lista över de händelser som man med tacksamhet minns från 2022, tillfällen man fått ta emot som goda gåvor ifrån Gud. Kanske finns det dessutom något tilltal eller upplevelse med Gud man kommer ihåg? Ibland kan det även finnas någon jobbigare känsla i bröstet från året som varit, som man kan samtala med Gud om, lägga i hans händer och be att han skulle omsluta med sin frid, läkedom och nåd.

Årsskiftet är även en inbjudan att blicka framåt mot det nya året. Att ta ut riktningen på nytt. Att be att Gud skulle leda oss närmare Honom och ännu mer in i de goda syften han har för oss. Det är också en inbjudan att stanna upp och fundera över hur man själv känner inför det nya året. Vad hoppas du på? Vad ser du fram emot? Vad är du orolig för? Vi får komma till Gud med allt det som vi känner inför det kommande året.

Dessutom har vi en Gud som vill tala och kommunicera med oss. Kanske finns det något särskilt Gud vill säga till dig när du går in i det nya året? Be gärna Honom tala till dig. Be Honom visa dig en bild, eller kanske en särskild vers, berättelse eller löfte från Bibeln som kan få bära dig in i det nya året.

Vi går nu in i år 2023. Ett år med nya oskrivna dagar som vi inte vet exakt vad de kommer att innehålla och erbjuda. Vi vet inte exakt vad som kommer möta oss det här året. Troligtvis en blandning med dagar av glädje och dagar av sorg. Och dagar där mittemellan. Oavsett vad som möter oss kan vi söka mod, tröst och hopp i Jesu löfte till oss: "Jag är med er alla dagar till tidens slut." (Matt 28:20) Och jag ber för er. Att ni ska få en god ingång i 2023. Att ni under kommande år skulle få se och smaka mer av Guds godhet. Att Guds goda vilja skulle få ske ännu mer i allas våra liv och i vår församlingsgemenskap.

Gudstjänst
Nu på söndag möts vi återigen på plats i kyrkan för gudstjänst kl.10:30. Vi inleder året med en missionsgudstjänst där vi kommer få lyssna till en predikan av AnnaMaria Mehmedovic, en av våra utsända missionärer i Spanien. Vi kommer även lovsjunga och be tillsammans, innan vi avslutar med fika en trappa upp.

Inför gudstjänsten samlas vi i bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling.

Varmt välkommen!

Lotta Karlsson
076-031 54 40
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.