Förra veckan drabbades Chiang Mai, Thailand, av omfattande översvämningar. Detta påverkade även våra missionärer, familjen Åberg, som fick evakuera sitt hem. Nu har de kunnat återvända till huset för att påbörja saneringsarbetet. Låt oss särskilt komma ihåg dem i våra böner den närmaste tiden!

Gud är vår tillflykt och vår styrka,
en hjälp i nöden, som aldrig svikit.
Därför räds vi inte om än jorden skälver
och bergen störtar i havets djup,
om än vattnen brusar och skummar
och bergen darrar vid havets uppror.
Ps 46:2-3

Här kommer veckan info-mail:

Nu på söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Jag kommer predika utifrån rubriken "Först och främst uppmanar jag till bön". Vi kommer lovsjunga och be tillsammans, Söndagsäventyret har samling för barnen, och vi avslutar gudstjänsten med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Inför gudstjänsten samlas vi till bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling.

Bön för Linköping
Vi lever i en tid av stora utmaningar, där många i vår stad kämpar med ensamhet, oro och hopplöshet. Men vi tror på en Gud som hör våra böner och har makt att förvandla liv och situationer. Det finns alltid hopp!

Under hösten prövar vi att tillsammans med olika församlingar i Linköping starta upp enkla bönesamlingar, där vi gemensamt söker Gud och ber för vår stad. Nästa planerade bönesamling är som följer:

Tid: Torsdag 10 oktober, kl. 18:00–18:45
Plats: Johanneskyrkan, Linnégatan 2

Varmt välkommen att vara med att tillsammans med andra lyfta upp Linköping i bön!