Det var med värme i hjärtat gick jag hem efter söndagens Skördefest! Jag blev så glad över att se allt fantastiskt hantverk och de läckerheter som hade förberetts och skänkts för att stödja missionen och förgylla festen. Och att jag dessutom vann på tre av fyra lotter gjorde dagen ännu roligare! 😊

Ett stort och innerligt tack till alla som bidrog till att göra denna fest möjlig – till er som skänkte varor, lagade mat och bakade, samt till er som tog hand om serveringen. Och ett särskilt tack till Tina och Ingela, som genom sitt engagemang och planering gjorde att vi kunde genomföra skördefesten. Tack för en fantastisk dag!

Missade du skördefesten? Oroa dig inte! Det finns fortfarande möjlighet att på söndag kolla in de varor som blev kvar på försäljningsbordet. (Några av dem står i kylen och kan gärna tas fram.)

Och till dig som undrar – hittills har vi under Skördefesten samlat in 12 410 kronor till missionen!

Här kommer veckan info-mail:

Nu på söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Staffan Hejdegard, studentpastor emeritus, besöker oss och predikar utifrån rubriken "Taiwan - Berga, tur och retur". Vi kommer även att fira nattvard tillsammans, Söndagsäventyret har samling för barnen, och vi avslutar sedan gudstjänsten som med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Inför gudstjänsten samlas vi till bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling.

Citykyrkans onsdagscafé 9 okt
Citykyrkans onsdagscafé är en mötesplats för dig som är ledig på dagtid. Vi möts för en lugn stund med andakt i kyrksalen och därefter fortsätter gemenskapen runt fikaborden i vårt café en trappa upp. För den som önskar finns material till kreativt skapande. Det går bra att delta hela tillfället eller bara en stund.

Tid: kl. 14:00 – 15:30

Bön för Linköping
Vi lever i en tid av stora utmaningar, där många i vår stad kämpar med ensamhet, oro och hopplöshet. Men vi tror på en Gud som hör våra böner och har makt att förvandla liv och situationer. Det finns alltid hopp!

Under hösten prövar vi att tillsammans med olika församlingar i Linköping starta upp enkla bönesamlingar, där vi gemensamt söker Gud och ber för vår stad. Nästa planerade bönesamling är som följer:

Tid: Torsdag 10 oktober, kl. 18:00–18:45
Plats: Johanneskyrkan, Linnégatan 2

Varmt välkommen att vara med att tillsammans med andra lyfta upp Linköping i bön!

Ekonomi
Under 2024 informerar vi regelbundet om hur insamlingen till församlingen ser ut. Under september månad samlade vi in 69 101 kr till församlingen, vilket är ca 9000 kr över budget. Insamlingen till missionen låg på 19 410 kr (varav Skördefesten står för 12 410 kr), vilket är 12 327 kr över budget. Ackumulerat ligger vi ca 16 000 kr plus gentemot satt budget i församlingskassan, och ca 14 500 kr plus i missionskassan. Mathjälpens ekonomi är god.

Tack för ditt givande!

TIPS! Kyrkoavgift - ett smidigt sätt att ge
Kyrkoavgiften handlar om 1% av din beskattningsbara inkomst. Många betalar redan en kyrkoavgift utan att egentligen veta så mycket om den - men du kan välja att ge den till den gemensamma missionen via EFK och din lokala församling. Genom kyrkoavgiften kan du alltså enkelt ge 1% av din inkomst till församlingen och det gemensamma arbetet i EFK. Läs mer här: https://efk.se/om-oss/hur-kan-jag-ge/kyrkoavgift.html

OBS! Anslutning och ändringar i kyrkoavgiften måste anmälas innan 1 november!

Arbetsprövning avslutad
För kännedom. Sara Geraldos arbetsprövning i Citykyrkan, som skedde i Arbetsförmedlingens regi under vår och sommar, är nu avslutad. Vi önskar Sara Guds välsignelse i nya uppgifter framöver!