Idag när jag åt frukost fick jag samtidigt njuta av en vacker soluppgång, och kom då att tänka på dessa rader från Psalm 103 som jag vill dela med er i veckans mail:

"Ty så hög som himlen välver sig över jorden,
så väldig är hans nåd över dem som fruktar honom.
Så långt som öster är från väster,
så långt från oss förvisar han vår synd.
Som en far visar ömhet mot barnen,
så visar Herren ömhet mot dem som fruktar honom.
Ty han vet hur vi är skapade,
han minns att vi är mull."
Psalm 103-11-14

På söndag möts vi åter till gudstjänst kl.10:30. Vi fortsätter vårt predikotema "Odla goda vanor", och på söndag predikar jag utifrån rubriken "Hämta näring ur Guds ord". Vi kommer även fira nattvard, be och lovsjunga tillsammans. Söndagsäventyret har samling och efter gudstjänsten fortsätter vi gemenskapen med kyrkfika!

Missionärsbesök
Nu på söndag den 2 oktober kl.16:00, får vi även besök av Linnea Åberg, EFKs regionledare i Asien och en av våra utsända missionärer. Hon kommer berätta om arbetet de står i och dela glimtar från vad Gud gör just nu i Asien. Ta tillfället i akt att möta en av våra missionärer!

Eftersom delar av kyrkan är uthyrda, kommer samlingen hållas på tredje våningen, med ingång från innergården vid parkeringen.
Välkommen!