Här kommer veckan info-mail:

Nu på söndag möts vi åter gudstjänst kl.10:30. Jag predikar utifrån rubriken "Som Fadern sänt mig sänder jag er". Vi kommer även att fira nattvard tillsammans, Söndagsäventyret har samling för barnen, och vi avslutar sedan gudstjänsten som med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

Inför gudstjänsten samlas vi till bön från kl.10.10 på kontoret. Denna bönesamling är öppen för alla, och du är varmt välkommen att delta i bönen för gudstjänsten och för vår församling.

Citykyrkans onsdagscafé
Hoppfull gemenskap byter namn till Citykyrkans onsdagscafé och drar igång nästa onsdag den 25 september. Det är en mötesplats för dig som är ledig på dagtid. Vi möts för en lugn stund med andakt i kyrksalen och därefter fortsätter gemenskapen runt fikaborden i vårt café en trappa upp. För den som önskar finns material till kreativt skapande. Det går bra att delta hela tillfället eller bara en stund.

Tid: kl. 14:00 – 15:30

Skördefest
Nästa helg bjuder vi in till en härlig skördefest i Citykyrkan!

Vi börjar festen kl.10:30 med en gudstjänst i kyrksalen, där vi har glädjen att välkomna Fredrik Karlsson som predikant. Fredrik har, tillsammans med sin fru Martine, varit EFK-utsänd missionär i många år, och vi i Citykyrkan har under en period haft förmånen att stödja deras arbete.

Efter gudstjänsten samlas vi en trappa upp för att fortsätta festen med sopplunch, försäljning och lotteri. Vi uppmuntrar alla att, efter förmåga, skänka saker som sedan säljs under festen. Alla intäkter går oavkortat till vårt internationella missionsarbete, så genom att delta i festen bidrar du till en god sak!

Har du något du kan skänka som kan glädja andra? Exempel på gåvor kan vara:
  • Hemlagad sylt, saft eller bakverk
  • Färska grönsaker eller svamp
  • Stickade sockar, eller andra hantverk
  • Prylar du inte längre behöver, men som kan fungera som en fin lotterivinst
Så här går det till:
  • Ta med de saker du vill skänka och sätt gärna ett försäljningspris på dem i förväg.
  • Vi kommer placera en del av gåvorna på försäljningsbordet, där man kan köpa det man önskar. Andra gåvor placeras på lotteribordet, där man kan vinna priser genom att köpa lotter.
  • Ansvariga för festen ser till att fördela gåvorna så bra som möjligt mellan försäljning och lotteri.
PS! Detta är ett utmärkt tillfälle att bjuda med en granne, vän eller klasskompis. Vem bjuder du med?

Dop
Den 17 november planerar vi för dop i Citykyrkan. Känner du någon i din närhet som funderar på att döpas? Passa gärna på att samtala om det och hör av dig till mig om det skulle bli aktuellt.