Nu är jag tillbaka fullt ut från semester och sitter med diverse spännande planering inför höstterminen. Som det kan vara när man startar upp efter ledighet så det rätt så rörigt i hjärnkontoret med olika trådar jag drar i samtidigt. Men jag känner stort tacksamhet att jag får vara del av denna församling, och jag ser fram emot att få mötas igen och se vad Gud vill göra i vår gemenskap denna termin. Jag ber att ni alla ska få en god ingång i hösten, oavsett om ni fortfarande njuter av lediga dagar, redan har jobbat ett tag, eller om vardagen inte skiftar så mycket mellan sommar och höst.

Förra veckan hakade jag på sommarlägret som hölls på Östgötagården. Vi var 10 barn och 5 ledare som under några dagar hade diverse aktiviteter, lägerbål, disco, andakt och samtalsgrupper med ett stort gäng barn från andra församlingar. Fråga gärna barnen om de har något glitter, grus och Gud att berätta från lägret. Eller kanske vilken lägerbålsramsa som var deras favorit?

Nu på söndag möts vi till terminens första ordinarie gudstjänst kl.10:30. Jag kommer predika, och vi kommer ta tid i lovsång och bön. Vi avslutar gudstjänsten med fortsatt gemenskap runt fikaborden.

CityCross
På torsdag den 17 augusti kl 17:30 startar CityCross för terminen, på plats i kyrkan. Be gärna för våra tonåringar och ledare, att de ska få goda träffar tillsammans under hösten.

Församlingshelg 2-3 september
Snart är det dags för årets församlingshelg - i år på Liljeholmens folkhögskola!

Församlingshelgen börjar med fika kl.10:00 på lördag, och avslutas med gudstjänst kl.10:30 på söndag. Det kommer bli tid för mycket gemenskap, för samtal och bön, för lek och fest!

Varmt välkommen med!

Information om anställning
Det är med glädje vi kan meddela att vår ansökan om statsbidrag för arbete med att förebygga och bryta ofrivillig ensamhet och isolering godkändes i slutet av juni. Detta gör det möjligt för oss att anställa Josefin Samuelsson som omsorgspastor på 20%. Hon kommer arbeta med Hoppfull gemenskap, hembesök och stödjande samtal. Josefins projektanställning börjar den 25 augusti och sträcker sig till den 15 december. Var gärna med och be att hon får en god ingång i arbetet och i sin nya vardag!